Jak pozbyć się bólu głowy?

Napisany przez WP, dnia 2017-02-01 12:38:07

Silne bóle głowy powodują nie tylko dyskomfort, lecz mogą także całkiem odmienić twoje codzienne życie. Aby tego uniknąć, nie powinieneś ich ignorować. Pamiętaj, że nie jesteś bezbronny wobec bólu. Zanim jednak zdecydujesz się na stosowanie leków przeciwbólowych takich, jak Migea, tabletki Cefalgin lub Etopiryna, zapoznaj się z innymi metodami. Sprawdź, jak zapanować nad uciążliwym bólem głowy.

Wypróbuj domowe sposoby

Niezależnie od tego, z jaką częstotliwością dopada cię ból głowy, w twojej apteczce zawsze powinien znaleźć się lek taki, jak Migea, tabletki przeciwbólowe Metafen lub lek Codipar, które w razie konieczności, doraźnie pomogą zmierzyć się z bólem. Istnieje jednak kilka domowych sposobów, które warto wypróbować zanim sięgniesz po lek.

• Wypij szklankę wody i odczekaj około 20 minut.
  • Udaj się na krótki spacer. Świeże powietrze i przerwa od obowiązków mogą okazać się zbawienne.
  • Warto wypróbować olejki eteryczne. Te o zapachu bazylii, drzewka różanego i lawendy niwelują między innymi ból głowy.
  • Zimny kompres może szybko przynieść ulgę. Warto też posmarować skronie mieszanką ziołową Amol, który zniweluje ostry ból głowy.
  • Pamiętaj, aby sięgać po środki przeciwbólowe tylko wtedy, gdy jest taka konieczność. Tabletki na migrenę Migea lub Etopiryna powinieneś trzymać pod ręką, jednak nie należy sięgać po nie zbyt często, a leczenie schorzenia powinno odbywać się pod opieką lekarza. Zamiast tego wypij filiżankę melisy lub napar z rumianku, które mają równie dobre działanie uspokajające i przeciwbólowe.

Zmień styl życia

Każdy z nas od czasu do czasu odczuwa ból głowy. Choć nie da się całkiem go wykluczyć, możesz wpłynąć na częstotliwość jego występowania.

• Unikaj niezdrowej żywności. Ekologiczne jedzenie jest nie tylko zdrowe, lecz także smaczne. W miarę możliwości wybieraj produkty bez dodatku konserwantów.
  • Często przebywaj na świeżym powietrzu.
  • Dbaj o aktywność fizyczną, a także odpoczynek i zalecaną ilość snu.

Wyrabiaj dobre nawyki

Stosuj lekarstwa mądrze, odpowiedzialnie i tylko wtedy, gdy inne metody nie przyniosą rezultatu. Każdy z nas czasem zażywa lek bez recepty taki, jak Ibuprom lub Migea. Tabletki przeciwbólowe powinny być jednak zażywane tylko doraźnie. Zacznij kontrolować nawyk częstego stosowania leków na każdy rodzaj, nawet najmniejszego schorzenia, który można zniwelować również w inny, prosty sposób. Jednak jeśli wszystkie inne metody zawiodą, a ból odbiera ci siłę do życia i zdecydujesz się na przyjęcie leku, nie wybieraj zbyt silnych środków. W każdej aptece kupisz Metafen lub tabletki Migea bez recepty, których skład stanowią substancje czynne w leczeniu migreny i bólu głowy – kwas tolfenamowy i paracetamol.

Niezależnie od tego, czy zdecydujesz się na Ibuprom, Cefalgin czy lek Migea, tabletki przeciwbólowe mają różny skład i właściwości, dlatego zawsze należy uważnie czytać ulotkę, a kiedy ból długo nie ustępuje, należy udać się na konsultację lekarską.

Stosując się do kilku prostych rad, możesz zdecydowanie poprawić kondycję swojego organizmu. Jeśli już sięgasz po leki przeciwbólowe, nie zapominaj o tym, aby nie korzystać z nich za często. Tabletki na migrenę Migea, Etopiryna lub inne leki z pewnością ulżą w bólu, jednak czasem warto również wypróbować naturalne metody.

Użyte tagi: tabletki na migrenę Migea, leki na migrene, tabletki na ból głowy, migrena