Terapia nietrzymania moczu - Laseroterapia NTM

Napisany przez Jasmer Daria, dnia 2016-01-22 11:26:01

Przyczyną dolegliwości nietrzymania moczu jest zazwyczaj osłabienie mięśni dna miednicy oraz rozciągnięcie pochwy, wskutek czego dochodzi do zmiany kąta nachylenia cewki moczowej. Leczenie nietrzymania moczu wykonujemy za pomocą lasera MonaLisa Touch. Zabieg polega na wzmocnieniu ścianek pochwy oraz obszaru ujścia cewki moczowej, przez co dochodzi do zmniejszenia kąta nachylenia cewki moczowej i przywrócenia jej normalnej funkcjonalności.

Nieinwazyjna i bezbolesna terapia nietrzymania moczu

Dla kogo jest ten zabieg?

Problem nietrzymania moczu najczęściej objawia się niemożnością utrzymania moczu podczas wysiłku, przy kaszlu, kichaniu, bieganiu, dźwiganiu, zaraz po przebudzeniu przy wstaniu z łóżka. Istotnie wpływa to na komfort życia, utrudnia kontakty towarzyskie. Na tę dolegliwość szczególnie narażone są kobiety. Przyczyną jest osłabienie mięśni dna miednicy, do którego dochodzi podczas porodu, kiedy mięśnie  znacznie się rozciągają i nie wracają do formy sprzed porodu. Innym czynnikiem jest okres menopauzy i związane z nim zmiany stężenia hormonów, syntezy kolagenu oraz zwiotczenie mięśni.

Jak wygląda zabieg?

Zabieg jest bezbolesny i trwa tylko 5-10 minut. Podczas zabiegu lekarz wykorzystuje wiązkę lasera, którą wprowadza do pochwy wywołując obkurczanie i stymulację włókien kolagenowych, dzięki czemu ścianka pochwy wzmacnia się i usztywnia. Także ułożenie cewki moczowej ulega skorygowaniu, przywracając normalne funkcjonowanie układu moczowego. Bezpośrednio po zabiegu pacjentka może wrócić do codziennych czynności.

Czytaj:

Worki do stomii - refundacja, cena, rodzaje

Efekt zabiegu

Poprzez obkurczenie mięśni dna miednicy powraca normalne funkcjonowanie układu moczowego, a kobieta odzyskuje pewność siebie i komfort życia.

Przeciwwskazania do zabiegu

Ciąża, miesiączka, infekcje intymne, choroby nowotworowe.

Użyte tagi: Laseroterapia NTM, MonaLisa Touch