Słabe krążenie – przyczyny i objawy

Napisany przez link, dnia 2022-09-12 13:43:45

Słabe krążenie krwi dotyka spore grono osób. Borykają się z nim zarówno kobiety, jak i mężczyźni. W tym wypadku warto skonsultować wszelkie dolegliwości z lekarzem.

Istnieje wiele domowych metod i leków, które pomogą poprawić krążenie krwi. Jakie przyczyny wiążą się ze słabym krążeniem? O czym warto wiedzieć? Jakie objawy są wskazówką do podjęcia leczenia? Co jest najważniejsze?

Przyczyny słabego krążenia

W wielu sytuacjach pomocne są leki na poprawę krążenia. Faktem jest, że słabe krążenie krwi może mieć różnorodne przyczyny. Dotyczy przykładowo schorzeń ze strony układu sercowo-naczyniowego lub zaburzeń pracy serca. Jest to niebezpieczna sytuacja, gdyż słabsze krążenie wpływa na gorsze zaopatrzenie komórek ciała w składniki odżywcze i tlen. Niewydolność układu krążenia z kolei może doprowadzić do osłabienia pracy narządów wewnętrznych. Dlaczego borykamy się ze słabym krążeniem krwi? Problemy mogą wiązać się z nieodpowiednim trybem życia. Za mało ruchu na co dzień mocno przyczynia się do osłabienia krążenia. Pamiętajmy o codziennej dawce aktywności, co dotlenia organizm i poprawia krążenie krwi. Problemy mogą dotyczyć sięgania po używki.

Innymi przyczynami są:

• choroby serca,

• astma,

• niedoczynność tarczycy,

• choroby współistniejące,

• nadczynność tarczycy,

• uboga dieta,

• niedobory pierwiastków w organizmie itp.

Niewydolność krążenia dzielimy na przewlekłą i ostrą. Przyjrzyjmy się temu, jakie objawy daje słabe krążenie krwi.

Objawy słabego krążenia krwi

Jeśli chodzi o nagłą niewydolność krążenia, wymaga ona szybkiej pomocy lekarza. Może bowiem doprowadzić do niedokrwienia narządów. Zazwyczaj pacjenci skarżą się na nagłe duszności, bóle w okolicy serca, bladość twarzy i przyspieszone bicie serca. Schorzenie może mieć wiele przyczyn, takich jak zator płucny, zawał serca, czy uszkodzenie mózgu.

Przewlekła niewydolność krążenia postępuje, przez co poszczególne organy nie są zaopatrywane w odpowiednią ilość substancji odżywczych i tlenu. Zazwyczaj objawia się zmęczeniem, dusznościami, przewlekłym kaszlem i problemami z nabieraniem głębokiego oddechu. W celu poprawianie słabego krążenia, trzeba zmienić tryb życia. Ogromne znaczenie ma zdrowa dieta, codzienny ruch i porzucenie nałogów. Zalecane są także leki na poprawę krążenia, które przepisze specjalista.

Inne objawy słabego krążenia

Słabe krążenie może wpływać na ciągłe zimno stóp i dłoni. Niektóre osoby borykają się z uczuciem zimna przez długie lata. Przyczyny takiej sytuacji mogą dotyczyć życia w ciągłym stresie, sięgania po używki, pracy w jednej pozycji, cukrzycy, niedoczynności tarczycy, choroby Raynauda, czy też zażywania niektórych lekarstw. Faktem jest, że problemy z krążeniem mogą wskazywać na anemię, niskie ciśnienie, miażdżycę, czy niewydolność serca. Sprawna cyrkulacja krwi w zdrowym organizmie występuje na stałym poziomie. Objawy problemów z krążeniem mogą być różnorodne. Jednym z symptomów jest ból łydek, który narasta podczas wysiłku. Ze strony kończyn mogą pojawiać się dolegliwości bólowe. Mięśnie w tej sytuacji domagają się optymalnego odżywienia i tlenu. Jeżeli krążenie krwi jest słabe, może dochodzić do dolegliwości bólowych nawet w trakcie wypoczynku.

Użyte tagi: krew, ciśnienie, krążenie