Rehabilitacja - choroba Parkinsona

Napisany przez PR, dnia 2012-02-08 17:19:52

Choroba Parkinsona jest schorzeniem pojawiającym się w wyniku zmian zwyrodnieniowych ośrodkowego układu nerwowego. W trakcie choroby pojawia się drżenie kończyn, sztywność mięśni i ogólne zahamowanie czynności ruchowych. U chorych cierpiących na chorobę Parkinsona rehabilitacja pomaga zachować sprawność i samodzielność na dłuższy okres czasu.

Choroba Parkinsona najczęściej pojawia się u mężczyzn około 60 roku życia, chociaż odnotowano przypadki tej choroby również u osób poniżej 40 roku życia. Główną przyczyną tego schorzenia jest powstanie zmian zwyrodnieniowych w istocie czarnej mózgu i zanikanie komórek nerwowych. W wyniku obumierania komórek nerwowych zostaje przerwany lub częściowo uszkodzony system wewnątrzmózgowych komunikacyjnych połączeń.

Rehabilitacja Warszawa stanowi istotny element w terapii osób chorych na Parkinsona zarówno w usprawnieniu czynności ruchowych jak i wsparcia emocjonalnego. Najważniejsze w rehabilitacji jest odpowiednie dobranie zestawów ćwiczeń zgodnie z indywidualnymi potrzebami pacjenta. Nie należy zapominać, że ćwiczenia muszą być wykonywane regularnie i konsekwentnie. W pierwszym etapie rehabilitacji ważna jest odpowiednia współpraca z wykwalifikowanym rehabilitantem, który nauczy jak wykonywać poprawnie wszystkie zalecone ćwiczenia samodzielnie w domu.

Rehabilitacja Kraków zaznacza, że choroba Parkinsona obejmuje wszystkie mięśnie, które są podporządkowane woli człowieka. W wyniku choroby następuje również upośledzenie mowy i występują problemy w komunikacji z najbliższym otoczeniem. W tym wypadku należy zastosować odpowiednią terapię mowy, która w pewnym stopniu pomoże przywrócić poprawną artykulację i wymowę.

K-S-A

Użyte tagi: