Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Profilaktyka w zakresie nadciśnienia tętniczego wśród Polaków wciąż niewystarczająca

Napisany przez M-S-M, dnia 2014-05-16 08:35:44

17 maja obchodzony jest Światowy Dzień Nadciśnienia Tętniczego. To dobra okazja, aby pomyśleć o sobie i skontrolować stan swojego ciśnienia. Jak bowiem pokazują wyniki raportu „Profilaktyka nadciśnienia oraz zdrowego trybu życia dla serca wśród Polaków”, aż 41% badanych nie pamięta, kiedy ostatnio mierzyło sobie ciśnienie.

17 maja obchodzony jest Światowy Dzień Nadciśnienia Tętniczego. To dobra okazja, aby pomyśleć o sobie i skontrolować stan swojego ciśnienia. Jak bowiem pokazują wyniki raportu „Profilaktyka nadciśnienia oraz zdrowego trybu życia dla serca wśród Polaków”, aż 41% badanych nie pamięta, kiedy ostatnio mierzyło sobie ciśnienie.

Jak pokazują dane zawarte w najnowszym raporcie[1], zrealizowanym w ramach ogólnopolskiej kampanii społecznej „Ciśnienie na życie”, aż 41% badanych nie pamięta kiedy ostatnio mierzyło sobie ciśnienie, a tylko 17 % respondentów zrobiło to w ciągu ostatniego tygodnia. Blisko co 10 respondent nigdy nie mierzył lub nie miał mierzonego ciśnienia. Te alarmujące dane pokazują, że Polacy wciąż nie przykładają odpowiedniej uwagi do potrzeby profilaktyki w zakresie chorób układu sercowo-naczyniowego. Wyniki raportu pokazują także, że wśród Polaków nadal panuje przekonanie, że konsultacja lekarska i badania profilaktyczne są domeną starzejącego się pokolenia.

Patron merytoryczny kampanii - prof. Marian Zembala ze Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu - przekonuje: Codzienna profilaktyka ciśnienia tętniczego jest bardzo ważna, gdyż może pomóc wcześnie wykryć problem i zapobiec wystąpieniu groźnych incydentów kardiologicznych takich jak zawał serca lub udar niedokrwienny mózgu.

Według Polskiego Towarzystwa Kardiologicznego choroby układu sercowo-naczyniowego odpowiadają za 48% zgonów w Polsce. Każdego dnia z powodu tych schorzeń umiera w naszym kraju prawie 500 osób. Najlepszym sposobem na ograniczenie ryzyka związanego ze schorzeniami układu sercowego, poza zdrowym i odpowiedzialnym trybem życia, jest systematyczna profilaktyka.

Najlepszą formą prewencji chorób układu sercowo-naczyniowego są, oprócz odpowiedniej diety, zdrowego trybu życia i regularnej aktywności fizycznej, regularne pomiary ciśnienia tętniczego.

W związku z tym, organizatorzy kampanii „Ciśnienie na życie” w 2014 r. realizują swoje działania na terenie całej Polski, wykonując bezpłatne badania wśród Polaków. W 2013 r. w ramach kampanii udało się przebadać ponad 250 000 osób. W 2014 r. badania będą wykonywane w centrach handlowych, podczas ważnych konferencji medycznych, biznesowych, masowych wydarzeń sportowych, pielgrzymek oraz kontroli drogowych.

Więcej informacji na temat kampanii znajduje się na stronie www.cisnienienazycie.pl

***

Informacje o Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Ciśnienie na życie”

Polfa Warszawa Grupa Polpharma jest sponsorem ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Ciśnienie na życie”. Akcja ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Jak bowiem wynika  z badania przeprowadzonego przez PBS w styczniu 2014 roku „Profilaktyka nadciśnienia tętniczego oraz zdrowego trybu życia dla serca wśród Polaków”, tylko 1/3 respondentów mierzy ciśnienie krwi regularnie. Ponad połowa badanych uważa, że kontrolę można rozpocząć po 50. roku życia lub dopiero po wystąpieniu zawału serca lub udaru,  albo w ogóle nie wie, kiedy należy zacząć kontrolować ciśnienie. Panuje też przekonanie, że konsultacja lekarska i badania profilaktyczne są domeną starzejącego się pokolenia. Wyniki raportu pokazują, że wiedza o nadciśnieniu jest niekompletna i konieczna jest dalsza edukacja
w tym zakresie.

Jednym z głównych zadań kampanii jest przeprowadzenie jak największej liczby pomiarów ciśnienia krwi oraz badań wieku serca. W 2013 r. w ramach kampanii udało przeprowadzić się ponad 250 tys. pomiarów. W 2014 r. badania będą wykonywane w centrach handlowych, podczas ważnych konferencji medycznych, biznesowych, masowych wydarzeń sportowych, pielgrzymek oraz kontroli drogowych.



[1] Raport PBS „Profilaktyka nadciśnienia oraz zdrowego trybu życia dla serca wśród Polaków”, styczeń 2014 r.

Użyte tagi: nadciśnienie, leczenie chorób serca, wiek serca, ciśnienie

Zobacz także:

Komentuj:

Centra i gabinety | Artykuły i Poradniki | Dodaj Klinikę/Centrum/Gabinet | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2012 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.