PHYSIODOSE – STERYLNA SÓL FIZJOLOGICZNA

Napisany przez PR, dnia 2011-03-31 14:10:03

U osób uczulonych na pyłki kwitnących traw, katarowi siennemu często towarzyszy alergiczne zapalenie spojówek. Szacuje się, że jest to najczęściej występująca choroba alergiczna na świecie[1]. Głównie spotykane jest tzw. wiosenne zapalenie spojówek, będące przewlekłym stanem zapalnym. Pacjenci cierpią przeważnie z powodu pieczenia i swędzenia oraz sklejenia powiek białą, lepką wydzieliną, skarżą się również na światłowstręt. Leczenie przyczynowe polega przede wszystkim na podaniu leków odczulających – miejscowych preparatów przeciwhistaminowych i zmniejszających przekrwienie. W przypadku alergicznego zapalenia spojówek warto, naprzemiennie z lekami antyalergicznymi, stosować delikatne preparaty łagodzące podrażnienia oczu. Okuliści twierdzą, że w leczeniu wszystkich alergicznych schorzeń oczu duże znaczenie ma zachowanie higieny i częste usuwanie nadmiaru alergenu z worka spojówkowego – przemywanie 0,9% NaCl[2].

Optymalnym preparatem do przemywania oczu jest PHYSIODOSE – sterylna sól fizjologiczna, która zawiera roztwór chlorku sodu, o stężeniu identycznym ze stężeniem płynów ustrojowych
w organizmie ludzkim (0,9%). Preparat jest zalecany do codziennej pielęgnacji oczu
u noworodków, niemowląt, dzieci i dorosłych ze skłonnościami do alergii, ponieważ jest neutralny dla organizmu – nie wywołuje podrażnień ani skutków ubocznych. PHYSIODOSE jest dostosowana do aplikacji do oczu, dzięki wygodnym, łatwym w użyciu pojedynczym ampułkom. Ich specjalny, wydłużony kształt ułatwia dozowanie kropli. Specjalna zatyczka pozwala na ponowne użycie otwartego opakowania, jednak raz otwarta ampułka musi zostać zużyta w ciągu 24 godzin. PHYSIODOSE przynosi ulgę również m.in.: po pływaniu w basenie, wielogodzinnym wpatrywaniu się w ekran monitora, długotrwałej ekspozycji na ostre światło, po wpadnięciu do oka ciała stałego, a także jeśli przebywamy w miejscach pełnych kurzu lub dymu. Preparat może być wykorzystywany pomocniczo w leczeniu tzw. zespołu suchego oka. Dodatkowo, PHYSIODOSE można stosować w pielęgnacji śluzówki nosa, do oczyszczania ran oraz do rozcieńczania produktów do inhalacji.

[1] A. Usowska, P. Rapiejko; Alergiczne zapalenie spojówek; www.alergen.info.pl

[2] J. Szaflik i inni; Alergie oczne – nie tylko wiosną; Terapia, Lato 2002.

PHYSIODOSE jest dostępny w aptekach, bez recepty
Opakowanie:12 ampułek x 5 ml
Cena: ok. 11,90 zł