Opieka Okołooperacyjna - nowe czasopismo na rynku wydawnictw medycznych

Napisany przez PR, dnia 2011-08-26 15:02:26

Kwartalnik Opieka Okołooperacyjna (Perioperative Care) ma na celu propagowanie nowoczesnego interdyscyplinarnego podejścia do pacjenta w okresie okołooperacyjnym.

Porusza problemy związane z kwalifikowaniem i przygotowaniem pacjentów do zabiegu, omawia ryzyko i możliwość stabilizacji chorób współistniejących, aby uzyskać optymalną czynność narządów przed zabiegiem operacyjnym. Podejmuje także tematykę śródoperacyjnego postępowania anestezjologicznego i chirurgicznego.

W kwartalniku zamieszczane są oryginalne prace badawcze, artykuły przeglądowe, poglądowe, kazuistyczne, komentarze, listy do Redakcji.

Wprowadzenie nowoczesnej opieki okołooperacyjnej wymaga zrozumienia i woli współpracy różnych grup zawodowych. Mam nadzieję że czasopismo "Opieka okołooperacyjna", które oddajemy do rąk Czytelników, będzie platformą pozwalającą podzielić się własnymi doświadczeniami, a także będzie motywować i integrować środowisko medyczne.
dr n. med. Tomasz Nikodemski
Redaktor Naczelny

W najbliższym numerze:
• Głodzenie w okresie okołooperacyjnym dorosłych i dzieci – Wytyczne Europejskiego Towarzystwa Anestezjologii
• Ocena skuteczności zwalczania bólu pooperacyjnego w placówkach objętych programem „Szpital bez bólu”
• Jak najlepiej ocenić ryzyko operacyjne u pacjenta oddziału chirurgii naczyniowej
• Postępowanie anestezjologiczne w ciężkiej sepsie
• Wczesna rehabilitacja pooperacyjna, czyli tzw. szybka ścieżka chirurgiczno-anestezjologiczna

Na stronie internetowej wydawcy, Wydawnictwa Lekarskiego PZWL, dostępny jest pierwszy specjalny numer kwartalnika Opieka Okołooperacyjna.

Zachęcamy do pobrania go bezpłatnie ze strony: www.pzwl.pl .

Użyte tagi: