Nie bagatelizuj bólu głowy

Napisany przez M-S-M, dnia 2014-01-27 09:06:17

Bóle głowy to jedna z najczęstszych dolegliwości na świecie, zarówno wśród mężczyzn jak i kobiet. Przyczyn powstawania tego zjawiska może być tak wiele, że nierzadko bagatelizujemy pewne objawy twierdząc, iż to po prostu przemęczenie albo niekorzystne ciśnienie, nie wiedząc, że być może dolega nam coś znacznie poważniejszego. Sięgamy po tabletki i próbujemy uśpić problem, ale czy na dłuższą metę to na pewno dobre rozwiązanie?

Kiedy pojawia się ból głowy

Jeśli bóle głowy towarzyszą Ci regularnie, albo pojawiają się częściej niż raz na miesiąc, masz dwa wyjścia. Możesz sięgnąć po tabletki przeciwbólowe, co oczywiście jest dobrym rozwiązaniem kiedy chcemy zadziałać doraźnie, ale co, jeśli trzeba pozbyć się problemu raz na dobre, a żadna apteka internetowa ani stacjonarna przecież nie sprzeda nam leków na receptę, szczególnie, jeśli samy nie wiemy co nam jest i nie udaliśmy się po diagnozę do lekarza.

Co wtedy zrobić?

Najlepsze co możemy Ci poradzić, to rozpoczęcie od przeprowadzenia pewnego rodzaju rachunku sumienia. Zmień się w detektywa, który sprawdza sytuację samego siebie. Zadaj sobie kilka istotnych pytań.

• co ostatnio zjadłaś / zjadłeś
  • jak długo spałaś / spałeś
  • jak bardzo intensywne ćwiczenia ostatnio wykonywałaś / wykonywałeś

Odpowiedzi na te pytania są bardzo istotne, ponieważ bardzo często problemy dotyczące bólów głowy nie są groźne – są to dolegliwości spowodowane złym trybem życia, nie oznacza to jednak, że można je bagatelizować. Jeśli okaże się, że Twój styl życia nie jest wcale taki zły, lepiej udaj się na badania kontrolne.

Do najczęściej spotykanych przyczyn bólów głowy należy:

• głód
  • wrażliwość na zmiany pogody
  • przetrenowanie
  • ogólne zmęczenie organizmu

Zwykle więc nie ma powodu do zmartwień, a należy jedynie zaprowadzić w życiu pewne zmiany. Kiedy jednak ból jest coraz częstszy i tak dokuczliwy, że uniemożliwia nam normalne funkcjonowanie to znak, że należy udać się do specjalisty, który zdiagnozuje problem i zaproponuje odpowiednią terapię. Może okazać się wtedy, że cierpimy na przykład na migrenę bądź tak zwane bóle napięciowe, z którymi nie damy sobie rady samodzielnie.

Jednak...

Z bólami głowy można walczyć zmieniając swoje życie, pomoże Ci w tym przede wszystkim:

• jedzenie – unikaj potraw mogących nasilać bóle głowy
  • wysiłek – zaczynaj i kończ ćwiczenia powoli i zadbaj o odpowiednią rozgrzewkę
  • odwodnienie - pij dużo wody
  • kawa – unikaj dużej ilości kawy
  • stres, napięcie, brak snu – może czas po prostu odpocząć?
  • zbyt długi sen – nie przesadzaj ze snem, zbyt dużą ilość również może zaszkodzić

Pamiętaj więc!

Bez względu na to czy Twoje bóle głowy mają przyczynę w złym trybie życia czy są wynikiem jakiejś dolegliwości chorobowej, możesz im przeciwdziałać. Możesz też niwelować te bóle, zażywając popularne środki przeciwbólowe, dostępne w wielu aptekach, jednak nie zapominaj, że środek przeciwbólowy dla przewlekłych bólów głowy nie jest rozwiązaniem - trzeba szukać przyczyny powstawania tych bólów.

Autor: Agnieszka Wojtala - www.i-apteka.pl

Użyte tagi: bó głowy, ból zatok