Jak ważna jest prawidłowa higiena jamy ustnej?

Napisany przez link, dnia 2021-11-08 11:15:06

Dbałość o zęby ma ogromne znaczenie nie tylko dla Twojego samopoczucia, ale i zdrowia całego organizmu.

Nieprawidłowa lub niedbała higiena jamy ustnej może powodować poważne problemy zdrowotne dotykające tak zębów, jak i innych organów – w tym serca i płuc. Dlatego tak istotna jest właściwa pielęgnacja zębów. Podpowiadamy Ci, jak wybrać akcesoria i środki do higieny jamy ustnej, aby jak najdłużej zachować zdrowe i mocne zęby.

Prawidłowa higiena jamy ustnej pozwoli Ci uniknąć próchnicy i innych chorób jamy ustnej!

Próchnica zębów to poważna cywilizacyjna choroba, która przynajmniej raz dotknęła większość osób na świecie. Jej przyczyną są bakterie występujące w płytce nazębnej, które odżywiają się cukrami dostarczanymi do jamy ustnej wraz z pokarmem. Trawienie cukrów przez bakterie powoduje powstawanie kwasów osłabiających i niszczących szkliwo.

Jeśli nie przykładasz się do higieny jamy ustnej i regularnie nie usuwasz płytki bakteryjnej z zębów, linii dziąseł i przestrzeni zębowych, stosunkowo szybko pojawią się widoczne ubytki w szkliwie. Nieleczona próchnica może doprowadzić do trwałego i nieodwracalnego uszkodzenia zęba.

Wiele osób nie zdaje sobie sprawy, że próchnica spowodowana nieprawidłową higieną jamy ustnej to tylko początek problemów zdrowotnych. Najczęściej towarzyszą jej infekcje dziąseł, zapalenie przyzębia, a także infekcje błon śluzowych jamy ustnej (np. owrzodzenia, pleśniawki i ropnie). Bakterie powodujące te infekcje mogą przedostawać się do krwiobiegu i powodować udar, choroby serca i miażdżycę. Częstym powikłaniem po próchnicy może być także cukrzyca i zapalenie stawów.

Jak dbać o higienę jamy ustnej?

Higiena jamy ustnej u dzieci, dorosłych i osób starszych opiera się przede wszystkim na skrupulatności i dokładności.

Należy pamiętać o tym, aby:

• szczotkować zęby przynajmniej 2 razy dziennie przez 2 minuty, poświęcając około 30 sekund na każdy kwadrant jamy ustnej;

• szczotkować zęby delikatnie, unikając mocnego dociskania szczoteczki i gwałtownych ruchów, które mogłyby podrażnić lub uszkodzić dziąsła;

• poświęcać szczególną uwagę usuwaniu płytki bakteryjnej z linii dziąseł i przestrzeni między zębowych – w tym celu możesz wykorzystać zarówno tradycyjną nić dentystyczną, jak i specjalną szczoteczkę do czyszczenia przestrzeni międzyzębowych.

Oczywiście bardzo ważne jest także dostosowanie codziennej pielęgnacji zębów do własnych potrzeb – zestaw do higieny jamy ustnej w każdym przypadku może zawierać inne elementy. Przykładowo higiena jamy ustnej u osób starszych często musi być uzupełniona o środki nawilżające śluzówkę, a u osób z nadwrażliwością o łagodzący płyn do higieny jamy ustnej, który pomaga zapobiegać odkładaniu się płytki nazębnej.

Postaw na skuteczne środki do higieny jamy ustnej!

Na szczęście na rynku istnieje wiele produktów, które działają łagodnie, ale skutecznie – takie jak produkty od Sunstar GUM. Preparaty i akcesoria do higieny jamy ustnej z linii do codziennej pielęgnacji zębów GUM® ACTIVITAL pozwolą Ci utrzymać zdrowie zębów bez podrażnień czy krwawienia dziąseł.

Co wchodzi w skład zestawu do higieny jamy ustnej? To przede wszystkim produkty do szczotkowania i czyszczenia przestrzeni międzyzębowych. Są one zaprojektowane tak, aby dokładnie usuwać płytkę nazębną i docierać nawet do trudno dostępnych miejsc, a jednocześnie chronić zdrowie dziąseł.

Szczoteczki do zębów z linii GUM® ACTIVITAL charakteryzują się miękkim włosiem i smukłymi szyjkami, które umożliwiają łatwe manewrowanie i minimalizują ryzyko uszkodzeń mechanicznych. Na uwagę zasługują także szczoteczki międzyzębowe GUM® SOFT PICKS®.

Najważniejsze są jednak preparaty higieniczne – pasta do zębów oraz płyn do higieny jamy ustnej. Środki te aktywnie zapobiegają próchnicy, a jednocześnie regenerują miękkie tkanki w jamie ustnej.

Jest to możliwe dzięki zawartych w nim środkom aktywnym:

• fluorowi w dawce niezbędnej do utrzymania silnego szkliwa zębów;

• isomaltowi wspomagającemu remineralizację szkliwa;

• działającemu antyoksydacyjnie koenzymowi Q10;

• naturalnemu wyciągowi z granatu, który odżywia i łagodzi podrażnienia śluzówki.

Takie połączenie ogranicza odkładanie się płytki bakteryjnej będącej główną przyczyną próchnicy. W ten sposób Twoje zęby chronione są przez cały czas, a nie tylko podczas szczotkowania. Właściwa higiena jamy ustnej wcale nie musi być trudna!

Przy współpracy z Dental Cresco - stomatolog Gocław

Użyte tagi: zęby, higiena, jama ustna