Ginekologia

Napisany przez PR, dnia 2011-12-22 13:05:27

Ginekologia jest działem medycyny zajmującym się leczeniem, przeciwdziałaniem i zapobieganiem chorobom kobiecego układu płciowego. Do najważniejszych zagadnień i problemów w jakich specjalizują się ginekolodzy można zaliczyć niepłodność, antykoncepcję, choroby nowotworowe, zaburzenia miesiączkowania a także różnego pochodzenia stany zapalne układu rodnego.

Ginekologia jest działem medycyny zajmującym się leczeniem, przeciwdziałaniem i zapobieganiem chorobom kobiecego układu płciowego. Do najważniejszych zagadnień i problemów w jakich specjalizują się ginekolodzy można zaliczyć leczenie niepłodności, antykoncepcję, choroby nowotworowe, zaburzenia miesiączkowania a także różnego pochodzenia stany zapalne układu rodnego.

Badanie ginekologiczne zalecane jest każdej kobiecie. Pierwsze badanie powinno być przeprowadzone u kobiet, które ukończyły 16 lat lub rozpoczęły współżycie płciowe. Bardzo ważne jest również kontaktowanie się z lekarzem ginekologiem w przypadku wystąpienia objawów świadczących o stanach zapalnych narządów rodnych.

Podczas wizyty w gabinecie ginekologicznym powinno być wykonywane badanie piersi a w przypadku wystąpienia zmian w ich obrębie należy poddać się badaniu USG, a po przekroczeniu 40 roku życia należy regularnie wykonywać mammografię. Należy zaznaczyć, że bardzo ważne jest samodzielne, poprawne i regularne kontrolowanie piersi. W trakcie wizyty u lekarza należy poprosić o odpowiednie przeszkolenie.

Bardzo ważne jest również regularne badanie cytologiczne w celu wczesnego rozpoznania ewentualnych zmian w obrębie szyjki macicy. Cytologia jest badaniem bezbolesnym i powinna być wykonywana raz do roku. Badanie stanowi ważny element wczesnego zapobiegania i przeciwdziałania zachorowania na raka szyjki macicy.

K-S-A

Użyte tagi: