Ginekologia - upławy

Napisany przez PR, dnia 2012-01-09 12:33:46

Upławy określa się jako nieprawidłową wydzielinę z narządów rodnych kobiety. Pojawianie się nieprawidłowej wydzieliny z narządów rodnych kobiety sygnalizuje najczęściej obecność zaistniałej infekcji. Ginekologia będąc dziedziną medycyny ma za zadanie rozpoznanie i leczenie infekcji różnego pochodzenia.

Upławy określa się jako nieprawidłową wydzielinę z narządów rodnych kobiety.

Należy pamiętać, że wydzielina z pochwy przypominająca śluz nie zawsze świadczy o infekcji. Prawidłowa wydzielina ma postać przejrzystego i bezwonnego śluzu pojawiającego się u każdej kobiety w trakcie naturalnych przemian zachodzących w organizmie. W przypadku wystąpienia niepokojących objawów jak nieprzyjemny zapach z okolic intymnych i zmiana zabarwienia śluzu należy niezwłocznie skontaktować się z lekarzem ginekologiem.

Ginekolog Warszawa opisuje kilka rodzajów upławów oraz wskazuje możliwe ich przyczyny. Gęste, białe i kleiste upławy o konsystencji serowatej są najczęściej objawem grzybicy pochwy. W trakcie grzybicy pochwy pojawiają się także inne nieprzyjemne następstwa świadczące o infekcji. Do najważniejszych można zaliczyć świąd, pieczenie oraz pojawiający się ból w trakcie stosunku intymnego i oddawania moczu.

Rzadkie upławy o charakterystycznym rybim zapachu świadczą najczęściej o możliwości wystąpienia waginozy bakteryjnej lub rzęsistkowicy. W celu właściwego rozpoznania choroby wskazane są specjalistyczne badania w gabinecie ginekologicznym.

Zakażenie chlamydiozą w większości przypadków charakteryzuje się ropno-śluzowymi upławami a także bólem, pieczeniem i krwawieniem między miesiączkami. Nieleczona i źle rozpoznana chlamydioza w wielu przypadkach może doprowadzić do niepłodności u kobiet.

K-S-A

Użyte tagi: