Fizjoterapeuta ortopedyczny - w czym pomaga?

Napisany przez link, dnia 2022-11-23 18:20:17

Dolegliwości narządu ruchu są coraz powszechniejszym problemem w społeczeństwie.

Skuteczną formą radzenia sobie z tymi schorzeniami jest konsultacja z fizjoterapeutą we Wrocławiu specjalizującego się w ortopedii. W naszym gabinecie fizjoterapii i terapii manualnej Active-Fizjo, rehabilitacja polega głównie na pracy z pacjentami po urazach jak również w przypadku bólów chronicznych. Dowiedz się jakie są najczęstsze schorzenia w których ta forma fizjoterapii jest najskuteczniejsza.

Endoprotezoplastyka kolana i biodra -  zabieg ten polega na wszczepieniu protezy stawu biodrowego, zastępujący zniszczoną głowę kości udowej oraz panewkę stawu biodrowego. W początkowym etapie rehabilitacji wprowadza się ćwiczenia bierne polegające na zwiększaniu ruchomości w stawach oraz czynne poprawiające siłę mięśniową. Ćwiczenia te pozwalają na zmniejszenie ryzyka powikłań związanych z operacją i unieruchomieniem.

Łokieć tenisisty - pomimo potocznej nazwy, schorzenie to niewiele ma wspólnego z tym sportem. Problem ten może dotyczyć każdego kto wykonuje pracę w której zaangażowane są mięśnie prostowniki nadgarstka bo to właśnie ich ścięgna ulegają urazowi. Najskuteczniejsza w tym wypadku okazuje się terapia manualna, fala uderzeniowa oraz laser wysokoenergetyczny. Zabiegi te połączone są z odpowiednimi ćwiczeniami wykonywanymi z fizjoterapeutą Wrocław oraz w domu pacjenta.

Zapalenie ścięgna Achillesa - schorzenie powoduje bóle podczas chodzenia. Schorzenie to jest szczególnie dotkliwe nad ranem, podczas pierwszych kroków. Niektóre czynności jak bieganie lub skoki bywają niemożliwe do wykonania.  Przyczyn zapalenia ścięgna Achillesa może być wiele, od niewłaściwego obuwia, poprzez błędy treningowe. W leczeniu wykorzystuję sie techniki rozluźniania mięśniowego, terapię manualną oraz ćwiczenie ekscentryczne powodujące napięcie mięśnia wraz z ścięgnem a następnie jego rozciągnięcie.

Bóle stawu ramiennego - przyczyn bólu stawu ramiennego może być wiele. Wśród najczęstszych wyróżnia się zapalenie kaletki maziowej, zmiany degeneracyjne, urazy ścięgna, zapalenie torebki stawu ramiennego. Fizjoterapia jest formą leczenia wykazującą dużą skuteczność w długim terminie. Głównym zadaniem fizjoterapeuty Wrocław jest odzyskanie zakresów ruchomości w stawach, rozciągnięcie przykurczonych mięśni oraz centralizacja ruchugłowy kości ramiennej w panewce.

Fizjoterapia daje najlepsze efekty kiedy w terapię zaangażowany jest sam pacjent. Z tego powodu, w każdej z powyższych dolegliwości, ćwiczenia terapeutyczne stanowią nieodłączny element rehabilitacji.

Fizjoterapia i Terapia Manualna Gabinet Rehabilitacji Active-Fizjo | Bike Fitting 3D

Użyte tagi: Fizjoterapeuta, ortopedyczne