Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Colgate® Maximum Cavity Protection z Neutralizatorem Kwasów Cukrowych™ – nowa jakość profilaktyki próchnicy

Napisany przez M-S-M, dnia 2015-01-19 09:14:55

Po 8 latach intensywnych badań klinicznych Colgate prezentuje nowy, przełomowy produkt – Colgate® Maximum Cavity Protection – jedyną pastę na rynku z technologią neutralizacji kwasów cukrowych. To pierwsze tak przełomowe odkrycie od czasu pojawienia się fluoru w pastach do zębów. Dzięki stosowaniu nowej pasty występowanie wczesnych zmian próchnicowych można zmniejszyć nawet o połowę!

Po raz pierwszy od 60 lat, kiedy to w recepturze past pojawił się fluor zmniejszający podatność zębów na działanie kwasów, mamy do dyspozycji kolejny, przełomowy produkt, doskonale wspierający profilaktyczne działanie związków fluoru, który działa na wcześniejszym etapie. Colgate® Maximum Cavity Protection z Neutralizatorem Kwasów Cukrowych™ zobojętnia kwasy, po­chodzące z przetwarzania cukrów przez bakterie, zanim doprowadzą one do uszkodzenia szkliwa i próchnicy. Nowa pasta przywraca także fizjologiczne pH płytki nazębnej. Dzięki wysokiemu zaawansowaniu technologicznemu zmniejsza występowanie wczesnych zmian próchnicowych o 50% oraz zmniejsza występowanie nowych ubytków próchnicowych o 20% w porównaniu z pastą zawierającą tylko fluor.

Nawet skrupulatne przestrzeganie diety nie uchroni nas od spożywania węglowodanów, w tym „cukru ukrytego”. Na skutek metabolizmu bakteryjnego tworzą się kwaśne metabolity główna przyczyna powstawania demineralizacji, a w konsekwencji ubytków próchnicowych. W jaki zatem sposób zneutralizować te kwasy? Jak się okazuje, posłużyć może temu, od lat używana w medycynie, arginina – informuje dr n. med. Marcin Aluchna, specjalista stomatologii zachowawczej. Wyniki imponujących badań klinicznych, przeprowadzonych na wyjątkowo licznej populacji przez firmę Colgate, potwierdzają, że mamy do czynienia z rewolucyjnym i niezwykle pożytecznym nowym produktem,  który dzięki umiejętnemu wykorzystaniu potęgi natury, pozwala nie tylko skutecznie zahamować powstawanie wczesnych zmian próchnicowych, ale nawet w początkowym etapie te zmiany odwrócić. Zastosowanie całkowicie naturalnego i bezpiecznego dodatku jakim jest arginina, aminokwas z którego m.in. jesteśmy zbudowani, pozwala  zmodyfikować tor przemian metabolicznych, sprawiając, że część z wrogich nam dotychczas mikrobów zaczyna nas wspierać w walce o zdrowe zęby i promienne uśmiechy naszych pacjentów – dodaje.

Pastę Colgate® Maximum Cavity Protection z Neutralizatorem Kwasów Cukrowych™ można nazwać produktem na miarę XXI wieku. Colgate-Palmolive wprowadził ją na rynek jako odpowiedź na alarmujące dane dotyczące szerzenia się problemu próchnicy na całym świecie. Jak pokazują wyniki najnowszych badań[1] zrealizowanych na zlecenie Colgate-Palmolive, aż ponad 75% Polaków przyznało, że ich zęby wymagały leczenia w ciągu ostatnich dwóch lat. Jeszcze bardziej zatrważający jest fakt, że 94% badanych wierzy, że zjedzenie jabłka jest równie skuteczne, jak umycie zębów! Tymczasem duże jabłko może w sobie zawierać ok. 27 g cukrów prostych – to tyle, co 5 łyżeczek cukru!

Zalecenia żywieniowe mówią o konieczności regularnego jedzenia pięć razy w ciągu dnia, ale kto z nas po każdym posiłku dba o higienę jamy ustnej? – mówi mgr Hanna Stolińska, dietetyk z Instytutu Żywności i Żywienia. – Nasze wybory żywieniowe znacząco wpływają na stan zdrowia zębów. Negatywny wpływ mają przede wszystkim cukry proste. Na co dzień nie zdajemy sobie sprawy, że cukier znajduje się w większości produktów, które spożywamy. To nie tylko słodycze - sacharoza, ale również mleko i jego przetwory laktoza oraz wszelkie napoje. Nawet codzienny zdrowy nawyk jedzenia owoców i picia soków naraża nas na rozwój próchnicy ze względu na dużą zawartość w nich cukru fruktozy. Badania[2] pokazują, że na rozwój próchnicy wpływa nie ilość, lecz częstość spożywania cukrów prostych – dodaje mgr Stolińska.

Konsekwencje próchnicy zębów mogą być poważne dla ogólnego stanu zdrowotnego człowieka. Chorobie tej towarzyszy ból, utrata zębów i upośledzenie funkcji żucia. Powoduje to negatywne oddziaływanie na samopoczucie, samoocenę, możliwość znalezienia zatrudnienia
i status społeczny.

Okolice ust, a zęby w szczególności, są tym obszarem twarzy, na który zwracamy wyjątkową  uwagę zawierając znajomość, czy po prostu prowadząc z kimś zwykłą rozmowę. W tej chwili zdrowe zęby są absolutnym standardem atrakcyjności, wszelkie odstępstwa – w postaci niezdrowych, a już na pewno niekompletnych zębów, nie tylko obniżają naszą atrakcyjność, ale też status społeczny w oczach innych ludzi. W konsekwencji nasze poczucie własnej wartości i samoocena spadają, a co za tym idzie, obniża się prawdopodobieństwo odniesienia przez nas sukcesu społecznego i zawodowego – komentuje dr Ewa Jarczewska-Gerc, psycholog z warszawskiej SWPS.

Aż 3/4 respondentów uważa, że próchnica to proces nieodwracalny. Tymczasem można jej przeciwdziałać, a przy odpowiednim postępowaniu leczniczym można nawet zahamować postępowanie zmian, czy odwrócić je na wczesnym etapie. Przede wszystkim należy pamiętać o regularnym i właściwym szczotkowaniu zębów, zwłaszcza po spożyciu przekąsek zawierających cukier, który jest ukryty niemal we wszystkim co jemy. Używanie pasty z neutralizatorem kwasów cukrowych zwiększa poziom ochrony zębów, przez co ryzyko próchnicy maleje.

Pasta Colgate® Maximum Cavity Protection z Neutralizatorem Kwasów Cukrowych™ jest dostępna w trzech wariantach: dwóch dla dorosłych – Fresh Mint i Whitening oraz w wersji opracowanej dla dzieci – wariancie Junior, który może być stosowany od 7. roku życia.

Produkty z linii  Colgate® Maximum Cavity Protection dostępne są w szerokiej dystrybucji na terenie całej Polski, m.in. w drogeriach Rossman, sieciach handlowych Tesco, Carrefour, Leclerc oraz Superpharm. Wprowadzenie na rynek nowej linii produktowej wspierają kompleksowe działania promocyjne, w tym kampania reklamowa prowadzona w telewizji, Internecie oraz prasie, a także promocje w punktach sprzedaży oraz działania prowadzone w ramach kampanii PR oraz w mediach społecznościowych.

 

***

O Colgate-Palmolive

Colgate-Palmolive należy do wiodących, światowych producentów w kategorii zdrowia jamy ustnej, pielęgnacji ciała, środków czystości oraz karmy dla zwierząt. Colgate-Palmolive prowadzi działalność
w ponad 200 krajach, sprzedając swoje produkty pod tak uznanymi na całym świecie markami jak: Colgate, Palmolive, Speed Stick, Lady Speed Stick, Softsoap, Irish Spring, Protex, Sorriso, Kolynos, elmex, meridol, Tom’s of Maine, Sanex, Ajax, Axion, Fabuloso, Soupline and Suavitel oraz Hill’s Science Diet, Hill’s Prescription Diet and Hill’s Ideal Balance.

Więcej informacji  na temat Colgate-Palmolive  można znaleźć na stronie www.colgate.pl.    



[1] Ankieta zrealizowana na zlecenie Colgate-Palmolive; próba ogólnopolska, 1079 osób; 2014

[2] Journal of Dentistry, The association of tooth wear, diet and dietary habits in adults aged 18–30 years old, D.W. Bartlett, J. Fares, S. Shirodaria, K. Chiu , N. Ahmada, M. Sherriff,  2011

 

PR

Użyte tagi: pasta do zębów, Colgate, Signal, wybielająca pasta do zębów, próchnica

Zobacz także:

Komentuj:

Centra i gabinety | Artykuły i Poradniki | Dodaj Klinikę/Centrum/Gabinet | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2012 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.