Chirurgia plastyczna - korekcja powiek

Napisany przez PR, dnia 2011-12-01 11:36:23

Upływający czas wpływa na nasz wygląd i samopoczucie. Opadanie powiek i zwiotczała skóra pod oczami bez wątpliwości stanowi defekt kosmetyczny, który z biegiem lat może się pogłębiać i wpływać na zdrowie. Chirurgia plastyczna poleca korekcję powiek górnych lub dolnych w zależności od miejsca występowania problemu.

Korekcja powiek polega przede wszystkim na usuwaniu nadmiaru opadającej skóry z powieki górnej oraz likwidowaniu worków tłuszczowych z powieki dolnej. Oba zabiegi mogą być ze sobą łączone. Najczęściej stosuje się znieczulenie miejscowe i nie ma potrzeby hospitalizacji pacjenta. Przed zabiegiem powinny być wykonane specjalistyczne badania w gabinecie okulistycznym jak pole widzenia i ostrość a także ciśnienie śródgałkowe.

W przypadku operacji powieki dolnej stosuje się cięcie pod rzęsami i likwidacja nadmiaru tłuszczu i skóry. Po zszyciu blizny są niewidoczne. Podczas operacji powieki dolnej w gabinetach chirurgii plastycznej wykorzystuje się również laser, który stosuje się do wykonywania cięć od strony spojówkowej. Operacja powieki górnej w przypadku opadania polega na wywinięciu jej i usunięciu fragmentu spojówki a także wycięciu części mięśnia i zszyciu, w zależności od indywidualnych problemów pacjenta.

Chirurgia plastyczna powiek jak każdy zabieg niesie za sobą ryzyko różnych komplikacji. Do najczęściej wymienianych należy odruch oczno-sercowy, zespół suchego oka, rozchodzenie się ran lub zapalne infekcje. Po zabiegu widoczne jest zaczerwienienie lub niewielki krwiaki. Zaleca się stosowanie zapisanych leków przeciwbólowych, maści wspomagających gojenie i rezygnacji na kilka dni z wysiłku fizycznego.

K-S-A

Użyte tagi: