Chirurgia plastyczna – plastyka nosa

Napisany przez PR, dnia 2011-10-03 20:23:33

Chirurgia plastyczna oferuje szereg zabiegów korygujących wygląd nosa jak i poprawiających jego podstawowe funkcje. Najczęstszymi zabiegami są korekty zmiany wielkości nosa, jego kształtu, zmiana kształtu dziurek, usuwanie garbów, krzywizn a także poprawienie krzywej przegrody nosowej utrudniającej oddychanie.

Korekty nosa najczęściej odbywają się w znieczuleniu ogólnym i wymagają kilkudniowej hospitalizacji, jednakże niektóre mniej inwazyjne zabiegi chirurgii plastycznej nosa mogą być wykonywane w znieczuleniu miejscowym w trybie ambulatoryjnym. Decyzję o znieczuleniu podejmuje lekarz ze względu na rozmiar wykonywanego zabiegu i w zależności czy wykonywany jest na częściach kostnych czy chrzęstnych.

Po operacji przez kilka dni pacjent ma założony na zewnątrz unieruchamiąjacy opatrunek a wewnątrz nosa specjalne uciskowe tasiemki. Po korekcie nos może być obrzęknięty a pod oczami często pojawiają się krwiaki. Stan taki normuje się po około 3 tygodniach a nos osiąga ostateczny kształt po 6 miesiącach. Bardzo ważne jest unikanie sytuacji wywołujących jakiekolwiek urazy nosa i ograniczenie aktywności fizycznej przez okres około 3 miesięcy.

Chirurgia plastyczna nosa jak każdy zabieg niesie za sobą ryzyko powikłań pooperacyjnych. Może wystąpić silny krwotok, infekcje, ropienie a także powstanie blizn lub skrzywienie nosa. Zabiegom nie mogą poddawać się osoby cierpiące na niedokrwistość, nadciśnienie i różne skazy naczyniowe. Pamiętajmy, że ryzyko wystąpienia powikłań będzie dużo mniejsze gdy dokonamy wyboru doświadczonego specjalisty i pozostaniemy pod stałą jego kontrolą.

K-S-A

Użyte tagi: