Chirurgia plastyczna – haluksy

Napisany przez PR, dnia 2011-10-07 16:19:55

Haluksy, czyli paluchy koślawe powstają głównie u kobiet i są następstwem wielu czynników. Główną przyczyną jest noszenie niewygodnego obuwia na wysokim obcasie, ale także nadwaga, praca stojąca czy też uwarunkowania genetyczne. Chirurgia plastyczna proponuje bezbolesne i bezgipsowe zabiegi usuwania haluksów, nie wymagające kilkudniowej hospitalizacji.

Haluksy to skrzywienie stawu w stopie gdzie głównym symptomem jest przekrzywienie się palucha w stronę palca leżącego obok. Niestety w miarę pogłębiania się schorzenia następuje dyskomfort podczas chodzenia oraz pojawia się ból o różnym stopniu nasilenia. Duży paluch nie stanowi już odpowiedniego podparcia podczas chodzenia, osłabieniu ulegają mięśnie stopy i elementy więzadłowe.

Należy wspomnieć o drugim, równie istotnym rodzaju haluksa – zwanego paluchem sztywnym. Dolegliwość ta związana jest przede wszystkim ze sztywnością i ograniczeniem ruchu palucha, jak i uciążliwym bólem. Paluch w tym przypadku nie jest wygięty, lecz prosty i dolegliwość ta występuje częściej u mężczyzn. Może być następstwem urazu, np. uderzeniem paluchem w twardy przedmiot.

Chirurgia plastyczna idąc naprzeciw oczekiwaniom pacjentów proponuje usuwanie tej nieprzyjemnej  dolegliwości w sposób jak najmniej inwazyjny i pozwalający w szybkim czasie na powrót do normalnego funkcjonowania. Zabieg jest wykonywany w znieczuleniu ogólnym. O wybraniu odpowiedniej techniki operacyjnej decyduje lekarz ponieważ są różne rodzaje i wielkość deformacji a także wpływ mają inne czynniki jak zakres zniszczenia stawu palucha. Po zabiegu pacjent w przeciągu 6 tygodni zaczyna nosić luźne obuwie.

K-S-A

Użyte tagi: