Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Bus kampanii „Ciśnienie na Życie” zawita do Garwolina!

Napisany przez PR, dnia 2015-05-19 11:47:47

Już 25 maja w Garwolinie, w mobilnym centrum badań „Ciśnienie na Życie”, będzie można bezpłatnie zmierzyć ciśnienie tętnicze krwi, oznaczyć poziom cholesterolu oraz zbadać wiek serca. Na wszystkich chętnych w godzinach 10:00 – 18:00 będzie czekać wykwalifikowany personel medyczny, który dokona pomiarów i udzieli porad z zakresu chorób układu krążenia.

Organizatorzy kampanii „Ciśnienie na życie” już po raz trzeci wysyłają w Polskę mobilne centrum badań. W tym roku będzie można w nim nie tylko bezpłatnie zmierzyć ciśnienie tętnicze krwi i poznać wiek swojego serca, ale również sprawdzić poziom cholesterolu. Wiek serca pomaga określić innowacyjna aplikacja1, przygotowana specjalnie na potrzeby kampanii, która pozwala stwierdzić, czy u pacjenta istnieje zwiększone ryzyko zachorowania na zawał serca lub udar mózgu. Występuje ono wtedy, gdy obliczony wiek serca jest wyższy od wieku metrykalnego. Dobra wiadomość – wiek serca można obniżyć! Może to uczynić każdy, kto zmieni styl życia na bardziej zdrowy oraz w razie potrzeby będzie skutecznie leczył nadciśnienie tętnicze, cukrzycę czy hipercholesterolemię. Obniżeniu wieku serca sprzyja pozbycie się otyłości poprzez stosowanie zdrowej diety i zwiększenie aktywności fizycznej oraz rzucenie palenia.

Osoby, u których występują czynniki ryzyka powinny regularnie konsultować swój stan zdrowia z lekarzem. Dlatego też na terenie całej Polski powstaną Centra Obniżania Wieku Serca, w których będzie można uzyskać porady na temat poprawy stylu życia oraz otrzymać materiały informacyjne przygotowane przez ekspertów kampanii „Ciśnienie na Życie”.

Postawmy sprawę jasno i dokonajmy jednoznacznych wyborów. Nikt nie powinien mieć wątpliwości, że znacznie łatwiej, skuteczniej i bezpieczniej jest zapobiegać chorobie niż ją leczyć, zwłaszcza, jeżeli się rozwinie i może uczynić nas inwalidami skazanymi na pomoc osób drugich. Uczciwość lekarza i umiłowanie zawodu, każe mi o tym Państwu uprzejmie przypominać i przed niefrasobliwością przestrzegać i chronić, bowiem tętniak aorty, udar mózgu, czy zawał serca wskutek nieleczonego nadciśnienia tętniczego stawia nas i naszych bliskich przed bardzo wysoką życiową ścianą. Zapamiętaj, że „Ciśnienie na Życie” jest podarunkiem od nas dla Ciebie” – komentuje prof. Marian Zembala, dyrektor Śląskiego Centrum Chorób Serca w Zabrzu, członek Rady Ekspertów kampanii „Ciśnienie na Życie”.

Kolejną nowością w tegorocznej odsłonie kampanii jest konkurs „Najmłodsze serce” – dodatkowa motywacja dla pacjentów do wprowadzenia prozdrowotnych zmian w życiu. Aby wziąć udział w konkursie, wystarczy przesłać kupon dostępny w busie „Ciśnienia na Życie” uzupełniony pieczątkami od lekarza potwierdzającymi regularne wizyty kontrolne oraz odpowiedzieć na pytanie „W jaki sposób staram się obniżyć wiek mojego serca?”. Na uczestników konkursu czekają atrakcyjne nagrody.

Pomiary ciśnienia, cholesterolu oraz wieku serca będą odbywać się w Garwolinie przy parku miejskim na rogu ulic Kościuszki i Nadwodnej, w specjalnie przystosowanym busie kampanii „Ciśnienie na Życie”. Z bezpłatnych badań będzie można skorzystać 25 maja (poniedziałek) w godzinach 10:00 – 18:00.

Więcej informacji na temat kampanii „Ciśnienie na Życie” znajduje się na stronie www.cisnienienazycie.pl.

 

Informacje o ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Ciśnienie na Życie”

Akcja ma uświadomić Polakom, jakie ryzyko niesie ze sobą brak profilaktyki schorzeń układu krążenia. Jak wynika z 300 000 badań przeprowadzonych w ramach Kampanii, wiek serca Polaków jest dużo wyższy w stosunku do metrykalnego. Dlatego w tym roku działania Kampanii będą popularyzowały działania pomagające obniżyć wiek serca. Działania Kampanii merytorycznie wspiera Rada Ekspertów w składzie prof. Marian Zembala, prof. Krzysztof Narkiewicz, prof. Stefan Grajek oraz prof. Tomasz Zdrojewski. Sponsorem kampanii „Ciśnienie na Życie” jest Polfa Warszawa Grupa Polpharma.

1 Aplikacja powstała w oparciu o wyniki Impact of atrial fibrillation on the risk of death: The Framingham Heart Study i publikację R. D’Agostino i wsp. Circulation oraz prace badawcze zespołu prof. T. Zdrojewskiego z Gdańskiego Uniwersytetu Medycznego. W badaniu wyliczono wiek serca dla osób w wieku od 20 do 74 lat, które dotąd nie przebyły ani zawału serca, ani udaru mózgu. Dlatego miarodajne wyniki uzyskamy w tej grupie wiekowej.

Użyte tagi: Ciśnienie na Życie, schorzenia układu krążenia, kampania profilaktyczna, badania

Zobacz także:

Komentuj:

Centra i gabinety | Artykuły i Poradniki | Dodaj Klinikę/Centrum/Gabinet | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2012 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.