Jak zajść w ciążę?!

Napisany przez PR, dnia 2010-08-15 14:31:08

Rozpoczynając leczenie niepłodności, trzeba przeprowadzić badania mające na celu wyjaśnienie jej przyczyn. Leczenie wymaga cierpliwości i konsekwencji, jednak jest to jedyna szansa dla wielu par.

Metoda leczenia niepłodności polegająca na połączeniu komórki jajowej i plemnika poza organizmem kobiety, to jedno z największych osiągnięć medycyny. Zwana także możliwością zapłodnienia In vitro jest w większości wypadków jedyną szansą dla par starających się o potomstwo. Niepłodność uznawana jest poprzez Światową Organizację Zdrowia (WHO) za chorobę społeczną, a cyfra osób dotkniętych ta chorobą nieustannie rośnie.

Jeśli od dłuższego czasu wspólnie z naszym partnerem bezskutecznie staramy się o dziecko, po roku regularnego współżycia bez zabezpieczenia powinniśmy zgłosić się do specjalisty. Jest to na pewno bardzo delikatna i osobista sprawa, dlatego powinniśmy zgłosić się do doświadczonego i zaufanego lekarza, który postawi trafną diagnozę.

W Polsce działa około 50 kliniki leczenia niepłodności. Przed wyborem jednej z nich, powinniśmy sprawdzić skuteczność zabiegów. Skuteczność zapłodnienia In vitro mierzy się liczbą donoszonych ciąż na transfer zarodków. Poznanie personelu medycznego , a dodatkowo rekomendacji kliniki to zasadnicze sprawy. Wiele pacjentów trafia do takich klinik z polecenia, a należy pamiętać, że mogą to być subiektywne opinie. Profesjonaliści twierdzą, że sztuczne zapłodnienie powinno być ostatnią szansą na potomstwo. Odradza się taki wybór ludziom bardzo młodym i kobietom, które ukończyły 40 lat. Spowodowane jest to ryzykiem niedonoszenia ciąży i zagrożeniem dla życia kobiety.

Pierwszą osobą, która przyszła na świat w wyniku zapłodnienia możliwością zapłodnienie In vitro była Louise Brown, urodzona 25 lipca 1978 roku. W Polsce pierwszego zapłodnienia in vitro u człowieka dokonał Marian Szamatowicz z Kliniki Ginekologii Akademii Medycznej w Białymstoku w 1987.

Znacząca większość polskich klinik leczenia niepłodności wyposażona jest w najnowszy sprzęt medyczny, który ma wszystkie międzynarodowe certyfikaty. Pracuje w nich wielu profesjonalistów z różnych dziedzin. W klinikach przeprowadza się m. in. kompleksowe badania hormonalne, testy immunologiczne, szczegółowe badania USG, badania nasienia, witryfikację (mrożenie komórek jajowych , a dodatkowo zabiegi in vitro .

Użyte tagi: