Wyślij ból brzucha na wakacje!

Napisany przez WP, dnia 2017-07-14 14:18:38

Obecnie przyjmuje się, że nie ma osób całkowicie zdrowych, a każdy, kto posiada chociażby jedno przewlekłe schorzenie, wady zdiagnozowane czy jest w grupie ryzyka wystąpienia chorób - powinien stale monitorować swoje zdrowie. Wśród najbardziej uciążliwych dolegliwości zwykle wymienia się dolegliwości bólowe jamy brzusznej.

Problem z bólem brzucha najczęściej polega na tym, że nie da się przewidzieć, kiedy i z jaką intensywnością wystąpi. Czy będzie to spotkanie biznesowe, czy wyjście do kina, a może wyjazd na wakacje – nie jesteśmy w stanie określić czasu, w którym nastąpi atak. To, co możemy zrobić, to zabezpieczyć się na taki wypadek, jak? O tym między innymi w artykule dostępnym pod tym linkiem.

Dobrze przygotowana apteczka, zaopatrzona w podstawowe leki i środki opatrunkowe, to oczywiście podstawa każdego wyjazdu. Natomiast znacznie trudniej jest przygotować się do urlopu osobie, która ma problemy z zespołem jelita drażliwego, dlaczego?

Zespół jelita drażliwego to całe spektrum objawów, które u różnych osób mogą wyglądać zupełnie inaczej. Już sama diagnostyka wymaga wielu miesięcy obserwacji i badań, a odpowiedni dobór leków to kolejne wyzwanie dla każdego lekarza. Wśród najczęściej wymienianych dolegliwości związanych z tym zespołem są oczywiście bóle brzucha, problemy z wypróżnianiem lub uporczywe biegunki, bądź i jedne i drugie objawy na zmianę. Jest to tym bardziej trudne do diagnozowania i leczenia, iż pacjenci cierpiący na te dolegliwości zwykle przeżywają ogromny stres związany z dyskomfortem codziennego funkcjonowania, a to dodatkowo wprowadza komplikacje. Trzeba tu przecież pamiętać, że zaburzona zostaje cała sfera życia prywatnego i zawodowego. Koszmar ciągłych wypróżnień lub odwrotnie zaparć i występujących gazów powoduje, że chory zaczyna się izolować od rodziny, znajomych czy współpracowników. Pacjent unika kontaktu z ludźmi i wychodzenia z domu, bo wciąż czuje się dyskomfortowo, wciąż obawia się nagłej konieczności skorzystania z toalety, co w niektórych miejscach może być utrudnione. Absencja w miejscu pracy czasami wynosi nawet kilka miesięcy, więc widać z tego jasno, że jest to problem ogromny, którego nie można bagatelizować.

Wyjazd na wakacje, gdy mamy właśnie takie problemy warto zaplanować w czasie, gdy uzyskaliśmy już względny komfort odnośnie prawidłowych wypróżnień oraz w większym stopniu uporaliśmy się z dolegliwościami bólowymi. W innym przypadku narazimy się na jeszcze większy stres, bo pobyt w nowym miejscu, zetknięcie się z zupełnie nowym typem posiłków może jeszcze bardziej zaostrzyć chorobę. A, gdy już zachorujemy warto wiedzieć, gdzie szukać pomocy. Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego, do tego ubezpieczenie turystyczne, aktualne badania profilaktyczne oraz oczywiście własne leki, to podstawa wyposażenia, które powinna zabrać każda chorująca przewlekle osoba.

Osoby, które chorują przewlekle muszą poświęcić znacznie więcej uwagi przy pakowaniu walizki na wakacje, ale, gdy już raz przebrną przez ten temat, to kolejne wyprawy będą już dużo łatwiejsze. Polecanym farmaceutykiem, który warto wsadzić do torby jest chociażby Iberogast, naturalny preparat, który łagodzi dolegliwości z przewodu pokarmowego.Polecany i sprawdzony przez wielu pacjentów.

Podróżowanie, czerpanie pełnymi garściami z dobrodziejstw najróżniejszych kurortów jest ważne i wskazane chociażby dla poprawy kondycji psychicznej, dlatego trzeba dołożyć wszelkich starań, aby korzystać z tego dobrodziejstwa pełnymi garściami, ale z głową.

Okiełznaj chorobę i ruszaj w drogę!

Użyte tagi: zespół jelita drażliwego, Iberogast, ból brzucha