Wrastające paznokcie nie wymagają interwencji chirurga - radzi podolog Poznań

Napisany przez white, dnia 2019-05-23 09:10:22

Wrastające paznokcie to problem, z którym zmaga się duża część populacji. Najczęściej spotyka to osoby w wieku od 15 do 40 roku życia, częściej są to mężczyźni. Przyczyn tego schorzenia może być wiele. Chirurdzy najczęściej proponują usunięcie paznokcia, co często nie przynosi pożądanych efektów, a nawet może pogorszyć sytuację. Tymczasem istnieje wiele nieinwazyjnych sposobów leczenia wrastającego paznokcia.

Przyczyny wrastania paznokci

Najczęściej problem dotyczy dużego palca u stopy, jego paznokieć jest najgrubszy i najbardziej narażony na urazy. Przyczyną wrastania jest bardzo często złe skracanie paznokci, tak zwane obcinanie “na okrągło”, obcięcie rogów paznokcia przynosi chwilową ulgę, jednak powoduje dalsze jego wbijanie się w skórę. Noszenie zbyt ciasnego obuwia, lub obuwia na obcasie jest kolejną przyczyną. Czasami wrastający paznokieć jest spowodowany czynnikami genetycznymi.

Chirurg usunie płytkę paznokciową – to nie jedyny sposób!

Wycinanie lub usuwanie paznokcia to drastyczne metody radzenia sobie z tym problemem. Czasami chirurg wycina również korzeń (macierz) paznokcia, co jest istnym barbarzyństwem. Takie podejście jest nieprawidłowe, doprowadzi jedynie do nawrotów, ponieważ nie wyleczy przyczyn wrastania paznokcia. Dużo lepiej jest udać się do specjalisty podologa, który dysponuje wszelkimi narzędziami do leczenia oraz zapobiegania ponownego powstawania problemu.

Nieinwazyjne sposoby leczenia wrastających paznokci

Jeśli paznokieć oraz wały okołopaznokciowe są w stanie ciężkiego zapalenia, możemy skorzystać z innych metod proponowanych przez na przykład Wielkopolskie Centrum Zdrowej Stopy - podolog Poznań. W trudnych przypadkach zastosować można nowoczesną metodę kostki Arkady. Gdy paznokieć nie jest w beznadziejnej sytuacji, jednak dalej obniża nasz komfort chodzenia, podolog założy na paznokcie specjalistyczne klamry ze stali chirurgicznej, które nadadzą płytce odpowiedni kształt i odciąży skórę wałów okołopaznokciowych.

Leczenie paznokci, które wrastają - tylko w profesjonalnych gabinetach

Decyzja o podjęciu leczenia wrastających paznokci jest jak najbardziej słuszna. Nieleczone problemy stóp tylko się pogłębiają i z biegiem czasu leczenie będzie bardziej żmudne. Warto jednak być świadomym, do kogo udać się z tą konkretną dolegliwością. Kosmetyczka to na pewno nie jest odpowiednio wykształcony specjalista, a doświadczenie pokazuje, że nie każdy chirurg wie, jak prawidłowo leczyć wrastające paznokcie. Dlatego warto udać się do specjalisty podologa.

Użyte tagi: paznokcie, zdrowie, leczenie