Wkładki higieniczne, majtki chłonne i pampersy, czyli jak radzić sobie z nietrzymaniem moczu

Napisany przez prasowa, dnia 2022-01-13 10:26:12

Wkładki higieniczne, majtki chłonne i pieluchomajtki to środki higieniczne, które są nieocenione zawsze wtedy, gdy pojawia się nietrzymanie moczu. Niestety problem ten dotyczy wielu osób i choć częściej występuje u kobiet, to i mężczyźni muszą korzystać z tych środków. Dowiedz się, z jakich powodów pojawia się nietrzymanie moczu i jak sobie z nim radzić.

Statystyki są bezlitosne. Nietrzymanie moczu dotyka 15-20% pań, które nie ukończyły jeszcze 40. roku życia, a po menopauzie to już 30-40% kobiet borykających się z tym problemem. Natura potraktowała mężczyzn nieco łagodniej, ale i wśród nich po 50. roku życia nawet 20% panów doświadcza nietrzymania moczu. Wiedzieć trzeba jednak, że utrata kontroli nad pęcherzem nie jest chorobą samą w sobie, a jedynie objawem towarzyszącym jakimś schorzeniom. Z tego właśnie względu w obliczu wystąpienia objawów trzeba jak najszybciej skontaktować się z lekarzem, bo wiele chorób można skutecznie leczyć, a więc i nietrzymanie moczu w wielu przypadkach ustępuje. Ważne jest też, by w czasie oczekiwania na efekty leczenia korzystać z takich środków ochrony jak wkładki higieniczne, majtki chłonne czy pieluchomajtki, bo to poprawi komfort życia w tym trudnym okresie.

Nietrzymanie moczu – najczęstsze przyczyny

Nietrzymanie moczu pojawia się wówczas, gdy dochodzi do nieprawidłowego funkcjonowania któregoś z elementów układu moczowego. Mocz produkowany jest w nerkach i stamtąd sukcesywnie trafia do pęcherza moczowego, a kiedy ten się wypełni, człowiek zaczyna odczuwać potrzebę oddania moczu. Mięśnie dna miednicy ulegają więc chwilowemu rozluźnieniu, co umożliwia opróżnienie pęcherza.

Utrata kontroli nad pęcherzem moczowym może pojawić się u młodych osób. U pań to najczęściej skutki ciąży i porodu oraz występujące już u obu płci standardowe infekcje. Wraz z wiekiem w organizmie przybywa problemów, które stają się przyczynami nieprawidłowości w obszarze układu moczowego i co za tym idzie – pojawiania się nietrzymania moczu. Na skutek zmian hormonalnych dochodzi do osłabienia mięśni dna miednicy, co już samo w sobie rodzi problemy z utrzymywaniem moczu. Swoje dokłada nadwaga lub wręcz otyłość, które są nadmiernym obciążeniem dla tych mięśni. Organizm zaczyna też borykać się z chorobami podeszłego wieku. Nietrzymanie moczu to objaw towarzyszący chorobom zwyrodnieniowym, takim jak choroba Parkinsona, Alzheimera, inne zespoły otępienne. Kontrolę nad pęcherzem tracą też chorzy na przewlekłe choroby, począwszy od cukrzycy, a skończywszy na poważnych stanach nowotworowych.

Wkładki higieniczne, majtki chłonne i pieluchomajtki

W zależności od stopnia nasilenia objawów dla własnego komfortu chorzy powinni korzystać ze środków higienicznych, które w tej sytuacji pozwolą im prowadzić normalny tryb życia lub chociaż zapewnią duży komfort. Wkładki higieniczne zdają egzamin przy kropelkowym nietrzymaniu moczu. Wchłaniają wydostający się i płyn i zapach, dając choremu poczucie pewności w każdej chwili. Przy lekkim stopniu nietrzymania moczu doskonale sprawdzą się majtki chłonne, które bez problemu można ukryć pod ubraniem. Zapewniają one możliwość prowadzenia normalnego trybu życia. Przy ciężkiej lub bardzo ciężkiej postaci nietrzymania moczu trzeba sięgnąć po pieluchomajtki, które zapewnią choremu komfort przez całą dobę.

Użyte tagi: Wkładki higieniczne, majtki chłonne, pieluchomajtki