Ta witryna wykorzystuje pliki cookies by zarządzać sesją użytkownika. Cookies używane są także do monitorowania statystyk strony, oraz zarządzania reklamami.
W kazdej chwili możesz wyłączyć cookies. Wyłączenie ciasteczek może spowodować nieprawidłowe działanie witryny. Więcej w naszej polityce prywatności.

Artykuł:

Sposoby na udaną randkę

Napisany przez PR, dnia 2011-02-24 09:37:43

Młodzi mężczyźni ze wszystkich krajów świata, w tym z Polski, uważają, że to ich zadaniem, a nie kobiet, jest zorganizowanie transportu na randkę i z randki, płacenie rachunków podczas spotkania z nową partnerką, a także zapewnienie antykoncepcji, pokazuje badanie przeprowadzone w 25 krajach świata przez Instytut Badawczy GFK na zlecenie firmy Bayer, w kwietniu i maju 2010 r.

Młodzi mężczyźni ze wszystkich krajów świata, w tym z Polski, uważają, że to ich zadaniem, a nie kobiet, jest zorganizowanie transportu na randkę i z randki, płacenie rachunków podczas spotkania z nową partnerką, a także zapewnienie antykoncepcji, pokazuje badanie przeprowadzone w 25 krajach świata przez Instytut Badawczy GFK na zlecenie firmy Bayer, w kwietniu i maju 2010 r.

Kobiety z większości krajów potwierdzają tę opinię lub wskazują, że oboje partnerzy powinni zadbać o logistykę randki oraz odpowiednie zabezpieczenie.

Większość mężczyzn chce wieść prym przy zorganizowaniu ww. elementów randki, gdyż odczuwa naturalną potrzebę bycia liderem i opiekunem – komentuje dr Konrad Maj, psycholog społeczny, adiunkt w Katedrze Psychologii Społecznej SWPS w Warszawie – Taka postawa podoba się także kobietom, gdyż zapewnia im to poczucie bezpieczeństwa i dowartościowanie.

Dla młodych ludzi uczestniczących w ww. badaniu GFK w przygotowaniu do randki najważniejsze były higiena osobista (72%) oraz antykoncepcja (45%). Mężczyźni w następnej kolejności wymienili pieniądze, natomiast kobiety wygląd zewnętrzny (fryzurę, makijaż, ubranie). Polacy (zarówno młode kobiety, jak i młodzi mężczyźni) jako jeden z ważniejszych aspektów przygotowania do ranki wskazali także seksowną bieliznę.

Chociaż żyjemy w świecie, gdzie coraz częściej mamy do czynienia z androgynicznymi zachowaniami – kobiety są bardziej męskie, a u mężczyzn obserwujemy metroseksualne zachowania – okazją kiedy chcemy wyglądać szczególnie męsko i szczególnie kobieco jest randka. W przypadku mężczyzn wskazane jest podkreślenie szerokich ramion, dlatego na randkę lepiej założyć marynarkę niż sweter. Kobiety natomiast powinny zwrócić uwagę na talię, zaokrągloną linię bioder oraz biustu. Nie musimy swojej kobiecości eksponować poprzez sukienkę mini czy na ramiączkach. Warto mieć na sobie kilka warstw, by po pierwsze uzyskać efekt tajemniczości, a po drugie - poprzez zdejmowanie części garderoby dawkować przyjemność z oglądania – doradza Monika Jaruzelska, stylistka, wykładowca studium „Moda, media, marketing” w warszawskiej SWPS. 

Wyniki międzynarodowego badania GFK pokazują, że wpływ na udaną randkę mają także: zaplanowanie tematów rozmowy oraz miejsce, w którym odbędzie się randka. W przypadku wyboru miejsca na randkę prowadzącą do seksu, ogółem 60% respondentów odpowiedziało, że tę decyzję powinni podjąć oboje partnerzy. Podobną opinię uczestnicy sondażu mieli w kwestii zrobienia tzw. „pierwszego kroku” w kierunku seksu – najwięcej padło odpowiedzi (ogółem 46%), że to zależy od obojga partnerów. Polska należy do tych krajów europejskich, w których największy odsetek mężczyzn uważa, że to do nich należy „pierwszy krok” (35% Polaków). Polki również należą do tradycjonalistek w Europie i 52% z nich odpowiedziało, że „pierwszy krok” należy do partnera.

Prezerwatywa i pigułka antykoncepcyjna oraz pigułka „po” uważane są za najskuteczniejsze metody antykoncepcji. W Polsce 90% respondentów wskazało prezerwatywy, a 88% - pigułki antykoncepcyjne. Ogółem 45% respondentów, którzy odbyli już stosunek płciowy i współżyli z nowym partnerem nie stosowało antykoncepcji (36% w Europie, 47% w rejonie Azji i Pacyfiku, w Ameryce Łacińskiej 56%, a USA 45%). W Polsce, Hiszpanii, Rosji, Norwegii, Słowenii ponad 40% respondentów, którzy są aktywni seksualnie, współżyło  z nowym partnerem bez użycia jakiejkolwiek metody antykoncepcyjnej. Najczęstsze powody niestosowania antykoncepcji w Polsce to: brak dostępu (37%), zapomnienie, w tym z powodu bycia pod wpływem alkoholu (15 i 10%).

Antykoncepcja może okazać się jednym z najistotniejszych aspektów przygotowania do udanej randki – mówi prof. Violetta Skrzypulec-Plinta, ginekolog, seksuolog, Kierownik Katedry Zdrowia Kobiety Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach – Brak zabezpieczenia w momencie seksu może nie tylko ostudzić intymne chwile, lecz co gorsza - w konsekwencji może zakończyć się niechcianą ciążą. Lepiej nie myśleć, że się uda i zaplanować randkę.

Na udaną randkę sposobów może być bardzo wiele. W większości przypadków, pomimo różnic kulturowych i indywidualnych, jest to wydarzenie, którego powodzenie zależy od obojga partnerów. Jednak w romantycznych i spontanicznych momentach uniesień warto być także odpowiedzialnym.

Firma Bayer, czołowy producent hormonalnej antykoncepcji doustnej, od lat prowadzi szereg działań edukacyjnych, współpracuje z organizacjami pozarządowymi zajmującymi się zagadnieniem planowania rodziny.  W kwietniu i maju 2010 roku Instytut Badawczy GFK, na zlecenie firmy Bayer w 25 krajach świata przeprowadził badanie dotyczące zachowań seksualnych młodzieży oraz wiedzy na temat antykoncepcji. Przedstawione wyniki są częścią raportu z tego badania.

Informacje na temat firmy Bayer

Grupa Bayer jest jedną z globalnych firm w branży ochrony zdrowia, żywienia i materiałów                       o wysokim stopniu zaawansowania technologicznego. Firma Bayer HealthCare, należąca do koncernu Bayer AG, jest jednym z wiodących na świecie innowacyjnych przedsiębiorstw w branży ochrony zdrowia i produktów leczniczych. Siedziba firmy znajduje się w Leverkusen w Niemczech. Firma prowadzi działalność na skalę globalną w następujących obszarach: zdrowie zwierząt, produkty konsumenckie, leczenie cukrzycy i środki farmaceutyczne. Działalność farmaceutyczna firmy jest realizowana pod marką Bayer Schering Pharma AG. Celem działalności firmy Bayer HealthCare jest odkrywanie i wytwarzanie produktów, które przyczyniają się do poprawy stanu zdrowia ludzi i zwierząt na całym świecie. Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej www.bayerhealthcare.com.

 

Informacje na temat firmy Bayer Schering Pharma

Bayer Schering Pharma jest firmą prowadzącą działalność na skalę globalną, jest czołowym producentem leków specjalistycznych. Działalność badawczą i gospodarczą prowadzi głównie w następujących dziedzinach: diagnostyka obrazowa, hematologia i kardiologia, onkologia, podstawowa opieka zdrowotna, dział leków specjalistycznych i dział produktów związanych ze zdrowiem kobiet. Bayer Schering Pharma oferuje produkty innowacyjne, a celem firmy jest osiągnięcie czołowej pozycji na rynkach produktów specjalistycznych na świecie. Dzięki wykorzystaniu nowatorskich koncepcji Bayer Schering Pharma dąży do działania na rzecz postępu w medycynie i poprawy jakości życia. Więcej informacji znajduje się na stronie internetowej www.bayerscheringpharma.de.

 

Stwierdzenia prognostyczne

Niniejsza informacja prasowa może zawierać stwierdzenia prognostyczne, oparte na aktualnych założeniach i prognozach kierownictwa firmy Bayer Group lub kierownictwa poszczególnych podgrup. Różne znane i nieznane zagrożenia, wątpliwości oraz inne czynniki mogą doprowadzić do znacznych różnic pomiędzy faktycznymi przyszłymi rezultatami, sytuacją finansową, rozwojem i osiągnięciami firmy a szacunkami podanymi w niniejszej publikacji. Do czynników tych należą również czynniki omówione w sprawozdaniach publicznych firmy Bayer dostępnych na stronie internetowej pod adresem www.bayer.com. Firma nie ponosi odpowiedzialności za aktualizację wspomnianych stwierdzeń prognostycznych ani za dostosowywanie ich do przyszłych zdarzeń.

 

Użyte tagi:

Zobacz także:

Komentuj:

Centra i gabinety | Artykuły i Poradniki | Dodaj Klinikę/Centrum/Gabinet | Reklama | Newsletter | Regulamin | Partnerzy | O nas / Kontakt

© 2012 - 2024 Aplit Wszelkie prawa zastrzeżone.