Preparaty na łuszczycę − co pomoże w walce z chorobą?

Napisany przez WP, dnia 2018-08-13 11:12:13

Łuszczyca to choroba, która może dotknąć Cię w każdym wieku. Nie należy ona do najbardziej estetycznych, dlatego może znacznie obniżać komfort Twojego życia. Na przykład przez przykre objawy – łuszczącą się skórę na głowie, rękach czy nogach. Jak wygląda leczenie łuszczycy? Jakie preparaty na łuszczycę mogą pomóc Ci w skutecznej walce z chorobą?

Łuszczyca głowy − co to jest?

Łuszczyca to choroba, która może mieć podłoże genetyczne lub środowiskowe. Zdarza się, że ma ona postać przewlekłą, a jej objawy na zmianę nasilają się i łagodnieją lub całkiem ustępują w okresie remisji.

Głównym objawem łuszczycy, jak sama nazwa wskazuje, jest nieestetycznie łuszcząca się skóra. Są to czerwone ogniska, które niekiedy pokryte są krostkami i wypryskami. Chorobę najczęściej możesz zaobserwować na skórze głowy, stąd często mówi się o łuszczycy głowy. Ale występuje ona także na rękach, nogach, a nawet na odcinku krzyżowym.

Łuszczyca może pojawić się na Twojej skórze w każdym wieku. Często doskwiera nawet niemowlętom. Nie jest to jednak choroba, którą można się zarazić. W łagodzeniu objawów łuszczycy i uspokajaniu jej napadów pomagają różnego rodzaju preparaty na łuszczycę.

Preparaty na łuszczycę − jakie są ich rodzaje?

Istnieje wiele sposobów leczenia łuszczycy. Są to m.in. terapia farmakologiczna miejscowa, terapia farmakologiczna ogólnoustrojowa czy leczenie w gabinecie lekarza za pomocą laserów czy specjalnych lamp (fototerapia).

Preparaty na łuszczycę do stosowania miejscowego to najczęściej: maść na łuszczycę czy krem na łuszczycę. W przypadku leczenia ogólnoustrojowego są to najczęściej leki na łuszczycę przyjmowane doustnie. Możesz kupić je w sieci lub wybrać się do jednej ze stacjonarnych aptek. Jest jeszcze jedna alternatywa – zamawiane leki przez Internet mają dodatkową zaletę – nie musisz wychodzić po nie z domu.

Preparaty na łuszczycę, takie jak np. szampon na łuszczycę, mają za zadanie przede wszystkim pomóc Ci w oczyszczeniu skóry głowy ze złuszczającego się naskórka. Owłosiona skóra głowy jest dość kłopotliwa w leczeniu łuszczycy, bo zdecydowanie trudniej dotrzeć tam z odpowiednią dawką preparatów miejscowych. Poza tym, naskórek z gładkich powierzchni, np. łokci, zdecydowanie łatwiej usunąć, a co za tym idzie, skóra pokryta zmianą łuszczycową szybciej się goi. Dlatego stosowanie odpowiednich szamponów w przypadku łuszczycy głowy jest tak ważne.

Leki na łuszczycę bez recepty czy na receptę?

Oczywiście maść na łuszczycę to taka, którą przepisze Ci Twój dermatolog. Po obejrzeniu Twoich zmian, lekarz doradzi Ci, jakiego rodzaju środki najlepiej stosować. Nawet jeżeli będzie to szampon na łuszczycę głowy bez recepty. Apteka oferuje wiele tego rodzaju środków, które mogą łagodzić objawy choroby.

Zdarza się jednak, że lekarz zaleca stosowanie środków na receptę. Niektóre z nich mogą zawierać takie substancje jak: glikokortykosteroidy czy cygnolina. Przy łuszczycy lekarz może także zapisać Ci preparaty na łuszczycę o działaniu złuszczającym naskórek. Tu zastosowanie najczęściej znajdują takie substancje jak kwas salicylowy, mocznik czy kwas mlekowy.

Na koniec nie zapominaj też natłuszczaniu skóry i odbudowie naskórka. Jeśli lekarz nie zaleci inaczej, warto sięgnąć po preparaty, które pomogą zregenerować się Twojej skórze. Większość z nich dostępna jest w aptece bez recepty.

Użyte tagi: łuszczyca