Pierwsze objawy ciąży

Napisany przez M-S-M, dnia 2013-07-18 14:04:25

To dość często pojawiające się pytanie na najróżniejszych forach internetowych „jakie są pierwsze objawy ciąży”? Wśród bardzo wielu najróżniejszych można wymienić te pojawiające się często jak i bardzo rzadko.

Spóźniająca się miesiączka 2 – 3 dni potrafi wprowadzić naprawdę niezły zamęt do życia zarówno kobiety jak i mężczyzny, a dodatkowo wysoki poziom stresu robi swoje z naszym organizmem. Nie zawsze bowiem brak krwawienia w planowanym terminie jest wynikiem ciąży, czasami przesunięcie terminu to efekt choroby, przemęczenia, bądź właśnie wysokiego poziomu stresu.

Spóźniająca się miesiączka 10 dni, to już temat do głębszego zastanowienia. Oczywiście najlepiej udać się na wizytę do lekarza ginekologa, który rozwieje nasze wątpliwości. Można wykonać także test ciążowy w warunkach domowych z próbki moczu, ale i tak bez względu na wynik należy zgłosić się do lekarza, aby profesjonalista pomógł nam ustalić, dlaczego nie wystąpiła miesiączka w planowanym terminie/ bądź, dlaczego się spóźniła.

Objawy często występujące w pierwszych dniach ciąży to:
- brak miesiączki w przewidywanym terminie
- tkliwe, bolące piersi, czasami nabrzmiałe
- poranne nudności, a często także wymioty
- częstsze oddawanie moczu
- brak łaknienia lub wzmożone łaknienie, a do tego problemy z trawieniem
- zmęczenie połączone wzmożoną sennością
- przebarwienia na skórze (na twarzy, ramionach, dekolcie, rękach – podobne do piegów, bądź w postacie rozległych plam).

Z innych objawów można wymienić: plamienie lub krwawienie tzw. implantacyjne, niewielkie bóle podbrzusza, a czasami skurcze jelit. U kobiet zaobserwowano również objawy przypominające przeziębienie, zatrucie bądź grypę. Każdy organizm jest jednak inny, dlatego bez względu na rodzaj objawów i tak należy zgłosić się do lekarza na badania.

Polecane kliniki ginekologiczne.

M-S-M

Grafika: www.sxc.hu

Użyte tagi: jakie są objawy ciąży, lekarz ginekolog, poradnie ginekologiczne