Metody leczenia dny moczanowej

Napisany przez Hotel Słoneczny Zdrój Medical Spa & Wellness, dnia 2016-10-03 10:45:26

Atak dny moczanowej objawia się bólami i silnym obrzękiem stawów. Zwykle następuje on tuż po przebudzeniu i może trwać od kilku godzin do nawet kilku dni. Najważniejszym celem leczenia tej choroby jest jak najdłuższe podtrzymanie stanu remisji i przywrócenie możliwe największej sprawności uszkodzonym stawom.

Co wywołuje artretyzm?

Za występowanie dny moczanowej odpowiadają odkładające się w tkankach organizmu puryny. Są to związki powstające z rozpadu kwasu moczowego, który przyswajamy wraz z pożywieniem. Zaawansowana postać choroby prowadzi do upośledzenia układu ruchu. Może wpłynąć także na uszkodzenie nerek i być katalizatorem powstawania kamicy moczowej. Artretyzm głównie dotyka mężczyzn. Niestety, choroby nie można całkowicie wyleczyć. Medycyna zna jednak sposoby pozwalające na złagodzenie jej objawów i ograniczenie do minimum spustoszenia, które powoduje w organizmie.

Leki, dieta i rehabilitacja

Farmakologiczne sposoby leczenia dny moczanowej mają na celu obniżenie stężenia kwasu moczowego we krwi i przyspieszenie wydalania go z organizmu. W czasie ataków podagry pacjenci przyjmują także leki przeciwzapalne i przeciwbólowe. Leczenie dny moczanowej to także odpowiednia dieta, uboga w tłuste mięso, przetwory rybne i owoce morza. Osoby cierpiące na dnę moczanową nie powinny zaniedbywać ćwiczeń. Choć aktywność może powodować ból uszkodzonych stawów, jest najlepszym sposobem na szybki powrót do formy.

Leczenie sanatoryjne

Skutecznym sposobem na dnę moczanową są zabiegi sanatoryjne, mające na celu przyspieszenie usuwania puryn z organizmu i stymulowanie stawów do regeneracji. Lekarze zalecają pacjentom zwłaszcza krioterapię, która łagodzi ból i znacznie przyspiesza krążenie krwi, co pomaga w zniesieniu stanu zapalnego i odnowie tkanek. Działanie wspomagające walkę z artretyzmem mają także wibroakustyka i stymulacja impulsami elektrycznymi. W Polsce w leczeniu dny moczanowej specjalizuje się ośrodek Hotel Słoneczny Zdrój w Busku-Zdroju. Sanatorium oferuje bogatą ofertę zabiegów leczniczych, z których najbardziej znane są kąpiele siarczkowe, które korzystnie wpływają na regenerację stawów.

Aby zapoznać się z zabiegami pomocnymi przy artretyźmie, czytaj więcej na stronie Słonecznego Zdroju: DNA MOCZANOWA - LECZENIE.

Użyte tagi: dna moczanowa, leczenie