Leczenie kanałowe pod mikroskopem - czy warto?

Napisany przez white, dnia 2019-09-04 19:17:36

Dlaczego warto wybierać nowoczesne gabinety stomatologiczne? Dlatego, że oferują najnowocześniejsze metody leczenia! Jedną z nich jest leczenie kanałowe pod mikroskopem - połączenie tradycyjnej metody leczenia z urządzeniem, które znacząco poprawia jakość zabiegu. Twój dentysta zalecił ci leczenie kanałowe? Dowiedz się, dlaczego warto wykonać je z mikroskopem!

Leczenie kanałowe pod mikroskopem - zalecenia

Zaleceń do leczenia kanałowego jest kilka. Jednym z zaleceń jest rozwój chorób miazgi, wynikłych z wysoko rozwiniętej próchnicy. Próchnica w zaawansowanym stopniu z czasem dociera do miazgi zęba, powodując tam nieodwracalne zapalenie miazgi. Długotrwałe, nieleczone zapalenie miazgi może prowadzić do pojawienia się martwicy miazgi, zgorzeli, które z czasem mogą zacząć stwarzać zagrożenie dla zdrowia pacjenta. Leczenie kanałowe w powyższym przypadku wykonuje się, by uchronić pacjenta od przykrych konsekwencji dalszego rozwoju próchnicy.

Dodatkowo, leczenie kanałowe warto jest wykonać, gdy dojdzie do znacznej utraty tkanki zęba, na przykład na skutek złamania zęba wraz z miazgą. W takim przypadku, nim pacjent przystąpi do odbudowy protetycznej, zalecane jest usunięcie miazgi. Leczenie endodontyczne w takim przypadku zalecane jest po to, by uniknąć m.in. powstania ropnia zęba.

Leczenie kanałowe pod mikroskopem - dlaczego warto?

Zalety leczenia kanałowego widać po efektach tego zabiegu. Z pomocą leczenia kanałowego, pacjent jest w stanie utrzymać naturalny ząb w szczęce, co stanowi możliwość odbudowania go z wykorzystaniem rozwiązań protetycznych. Wykonanie leczenia kanałowego, zamiast ekstrakcji zęba, chroni pacjenta przed utratą tkanki kostnej w szczęce.

Zaletą mikroskopu w endodoncji jest fakt, że mikroskop pozytywnie wpływa na ostateczny efekt zabiegu. Dzięki temu, że endodonta może przybliżyć obraz nawet 25-krotnie, oczyszczanie i zabezpieczanie kanałów korzeniowych jest bardzo precyzyjne. Mikroskop daje pewność, że zabieg został wykonany dokładnie, a kanały zęba zostały skrupulatnie oczyszczone.

Dokładne oczyszczenie kanałów zębów oznacza znaczące zredukowanie ryzyka nawrotu choroby, co przekłada się na mniejszą szansę na konieczność powtórzenia tego zabiegu. W ten sposób oszczędzimy pieniądze i sporo bólu, który hipotetycznie mógłby pojawić się w przypadku przeprowadzenia tzw. re-endo.

Leczenie kanałowe pod mikroskopem, mimo wyższej ceny, zyskuje sympatię coraz większej ilości pacjentów. Który sposób leczenia uważasz za lepszy - tradycyjny czy pod mikroskopem?

Jeśli potrzebujesz leczenia kanałowego, zapraszamy do gabinetu https://cenker.pl/oferta/endodoncja/

Użyte tagi: Leczenie kanałowe, dentysta, leczenie