Laserowe zamykanie naczynek - jak się przygotować do zabiegu?

Napisany przez white, dnia 2019-08-30 12:11:08

Laserowe zamykanie naczynek jest skuteczną metodą leczenia zmian naczyniowych różnego pochodzenia. Zabieg jest w pełni bezpieczny i zapewnia trwałe efekty w stosunkowo szybkim czasie.

Widoczne teleangiektazje mogą być przyczyną kompleksów, ich pozbycie się zwiększa pewność siebie i poprawia samopoczucie. Laserowe usuwanie naczynek nie jest obarczone wysokim ryzykiem powikłań, jednak chcąc utrzymać trwałe efekty, należy odpowiednio przygotować się do zabiegu i zastosować się do zaleceń specjalisty. O czym należy pamiętać?

Konsultacja lekarska

Zamykanie naczynek wymaga konsultacji z lekarzem. Podczas wizyty, poznaje się dokładnie problem pacjenta oraz jego stan zdrowia. Przedstawia się również przebieg zabiegu, przeciwwskazania i możliwe skutki uboczne. Doktor poinformuje nas, jak należy przygotować się do zabiegu. Oceni podczas wizyty stan żył, ich liczbę oraz głębokość osadzenia. Dzięki dokładnemu wywiadowi będzie w stanie ustalić optymalne parametry pracy lasera, które mają na celu przyniesienie jak najlepszych rezultatów.

Zalecenia przed zabiegiem

Laserowe usuwanie naczynek wymaga odpowiedniego przygotowania się do zabiegu. Przed nim należy nawodnić organizm: zalecane jest wypicie kilku szklanek wody. Optymalne nawodnienie ciała zmniejsza ryzyko wystąpienia skutków ubocznych i poprawia krążenie krwi. W dniu planowanego zabiegu nie wolno spożywać alkoholu oraz uprawiać sportu. Na 14 dni przed trzeba odstawić leki i preparaty ziołowe działające fotouczulająco, czyli między innymi rumianek, nagietek, dziurawiec. Należy zrezygnować także z ekspozycji na słońce oraz z solarium.

Jak wygląda zabieg?

Laser wykorzystywany do zabiegu emituje wiązkę światła, która dociera do naczyń krwionośnych. Czerwone krwinki w krwi zawierają hemoglobinę, która absorbuje wiązkę światła emitowaną przez laser. W ten sposób dochodzi do procesu termolizy, czyli następuje wytworzenie energii cieplnej. Dzięki temu dochodzi do odparowania wody, a tym samym wysuszenia ścianek naczyń krwionośnych na obszarze, który został poddany działaniu lasera. Wysuszone naczynia obumierają, zostają wchłonięte przez organizm i przestają być widoczne. Zabieg wykonuje się w specjalnych okularach ochronnych i trwa on od 15 do 20 minut. Przed jego rozpoczęciem wykonuje się test, który ma na celu ustalenie parametrów lasera.

Jak dbać o skórę po zabiegu?

Należy zrezygnować z kosmetyków zawierających alkohol, który mógłby podrażnić delikatną skórę. Zamiast ręcznika, warto przecierać skórę jałową gazą. Decydując się na laserowe zamykanie naczynek, dobrze jest przez pewien czas po zabiegu unikać sauny, solarium oraz kąpieli słonecznych. Ciepło powoduje rozszerzanie się naczyń krwionośnych i istnieje ryzyko ich pękania. Wybierając się na zabieg latem, warto zaopatrzyć się w kremy z wysokim filtrem, które chronią skórę przed szkodliwym promieniowaniem UV.

Wystąpienie skutków ubocznych po laserowym zamykaniu naczynek jest minimalne. Może jednak do nich dojść z powodu niewłaściwego przygotowania organizmu przed oraz złej pielęgnacji skóry po zabiegu. Stosowanie się do zaleceń lekarza minimalizuje ryzyko ponownego pojawienia się teleangiektazji i zaprzepaszczenia efektów.

Sprawdź więcej na: https://salonceleste.pl/laserowe-zamykanie-naczynek/

Użyte tagi: zabiegi, skóra, lekarz