Kolagen i jego znaczenie dla zdrowia stawów

Napisany przez link, dnia 2023-01-23 08:49:46

Podstawowym budulcem chrząstki stawowej jest kolagen. Suplementy diety z kolagenem w składzie wspomagają regenerację stawów, a do tego chronią je przed urazami i kontuzjami. O czym warto wiedzieć, wybierają suplement diety zawierający kolagen? Czym jest hydrolizat kolagenu i w jaki sposób oddziałuje on na stawy? Odpowiedzi znajdziesz poniżej.

Czym jest hydrolizat kolagenu typu II?

Hydrolizat kolagenu jest jednym z rodzajów kolagenu pozyskiwany w wyniku zachodzących procesów chemicznych. Występuje pod postacią żelatyny, która jest cennym źródłem aminokwasów i białka. Kolagen typu II natomiast jest kolagenem występującym w chrząstkach stawowych, skórze i ścięgnach. Suplementy na stawy produkowane na bazie kolagenu typu II mogą być przeznaczone do stosowania zarówno jako profilaktyka narządów ruchu, jak i jako środek do leczenia powstałych w ich obrębie uszkodzeń. Suplementy diety na stawy zawierające w swoim składzie hydrolizat kolagenu typu II to niezwykle skuteczne środki pozwalające na zachowanie zdrowych i sprawnych stawów przez długie lata.

Kolagen na stawy - jak działa?

Kolagen jest białkiem, które jest głównym składnikiem tkanki łącznej w ciele, w tym chrząstki stawowej. Kolagen pomaga utrzymać elastyczność i wytrzymałość stawów, a jego niedobór może prowadzić do uszkodzenia stawów i chorób takich jak artretyzm. Do około 25. roku życia kolagen jest odbudowywany w organizmie naturalnie. Powyżej tego wieku zdolność organizmu do tworzenia kolagenu drastycznie spada, by całkowicie zaniknąć po 60. roku życia. Proces ten przebiega szybciej u kobiet podczas menopauzy. Kolagen doskonale sprawdza się jako środek profilaktyczny, pozwalający na długotrwałe zachowanie zdrowia kości i stawów. Ponadto, stosowanie kolagenu na stawy jest zalecane sportowcom, których aktywność fizyczna sprzyja różnego rodzaju kontuzjom w obrębie stawów. Warto wiedzieć, że mimo, iż sport to zdrowie, bardzo intensywna aktywność fizyczna jest jedną z najczęstszych przyczyn występowania zaburzeń w syntezie nowych włókien kolagenowych. Dobry kolagen na stawy warto stosować również po przebytych urazach, kontuzjach czy operacjach dotyczących narządów ruchu. Istnieją dowody świadczące o tym, że kolagen znacząco przyspiesza powrót do pełnej sprawności.

Sproszkowany korzeń kurkumy, a zdrowie stawów

Szukając odpowiedzi na pytanie, jak wzmocnić stawy kolanowe, można natknąć się na wiele informacji dotyczących sproszkowanego korzenia kurkumy. Kurkuma, której korzeń jest często sprzedawany jako sproszkowana przyprawa lub suplement, jest uważana za potencjalnie skuteczny naturalny środek na choroby stawów, takie jak osteoartritis i reumatoidalne zapalenie stawów. Kurkuma zawiera substancję czynną zwaną kurkuminoidami, która ma właściwości przeciwzapalne i przeciwbólowe.

Badania sugerują, że kurkuma może pomóc w łagodzeniu bólu i stanu zapalnego w stawach, a także zwiększać funkcję stawów u osób cierpiących na osteoartritis. Inne badanie pokazują również, że kurkuma może być skuteczna w zmniejszaniu bólu i poprawie ruchomości stawów u osób z reumatoidalnym zapaleniem stawów i innymi zaburzeniami ze strony stawów.

Flexus shots na zdrowe stawy

Flexus shots to suplement diety zawierający kolagen na stawy w płynie. W swoim składzie zawiera cenne składniki takie, jak siarczan chondroityny czy siarczan glukozaminy, a także kwas askorbinowy, kwas cytrynowy czy kwas jabłkowy. Ponadto, w składzie znajduje się równie cenny kwas hialuronowy, dzięki któremu płyn maziowy w stawach ma odpowiednią lepkość i sprężystość.

Użyte tagi: stawy, kolagen, hydrolizat