Ketonal – czy stosowanie jest bezpieczne?

Napisany przez trafic, dnia 2019-02-19 11:32:08

Nie brakuje leków i substancji, które wzbudzają wśród klientów kontrowersje. Jeśli chcemy przypomnieć sobie o lekach przeciwbólowych, przeciwgorączkowych i przeciwzapalnych, to nie wolno przejść obojętnie obok takich produktów, jak np. ketonal. Dlaczego budzi on taką sensację wśród konsumentów? Warto się nad tym zastanowić.

Ketonal do niedawna był lekiem na receptę, lecz obecnie można kupić go w każdej aptece, bez specjalnego dokumentu wystawianego przez lekarza. Dzięki temu dostęp jest nie tylko o wiele prostszy, ale także cena bardziej atrakcyjna, a użytkownicy mogą cieszyć się stałym dostępem do leków, które przynoszą im ulgę – zwłaszcza jeśli często spotykają się z dolegliwościami bólowymi.

Ketonal i możliwości klientów

Naturalnie nie wolno przesadzać z lekami, ponieważ konsekwencje mogą być poważne. W nadmiarze szkodzi wszystko – nawet witamina C. Ketonal do tej pory uznawany był za zbyt mocny lek przeciwbólowy, by dostępny był bez recepty dla konsumentów. Jego potencjał jednak otworzył w pewien sposób furtkę, ponieważ obecnie dostępny jest dla wszystkich w trzech wariantach.

Pierwszym są oczywiście klasyczne tabletki. Najczęściej wybierane w przypadku bólu głowy, zębów i najbardziej pospolitych dolegliwości bólowych. Jest to najczęściej wybierana forma, gdy budzimy się nawet po imprezie zakrapianej alkoholem.

Ketonal dostępny jest także w formie żelu. Doskonale sprawdza się on w przypadku bólu punktowego, gdy dolegliwości atakują stawy, mięśnie lub ścięgna. Warto mieć przy sobie taki środek, wybierając się między innymi na wyprawę trekkingową, gdzie może dojść do kontuzji. Niewielka tubka powinna znajdować się w każdej apteczce i na wyposażeniu wszystkich podróżników – zwłaszcza, że ketonal jest mocniejszych od innych popularnych maści przeciwbólowych. Pozwoli on dojść bezpiecznie do schroniska, lecz zalecamy później niezwłoczny kontakt z lekarzem, by obejrzał on obolałe miejsce.

Ostatnią formą są ampułki, w których znajduje się płyn. Wstrzykiwany jest on domięśniowo, więc można spodziewać się, że jest to najmocniejsze działanie leku. Trzeba przyznać, że sposób podania może być odstraszający dla większości użytkowników, dlatego wybierany jest zazwyczaj w bardzo ekstremalnych przypadkach i apteki rzadko oferują jego sprzedaż. Najczęściej należy go sprowadzić.

Czy ketonal jest bezpieczny?

Tak. Należy jednak pamiętać, by nie przekraczać bezpiecznej dawki, która podana jest na ulotce. Z każdym lekiem trzeba uważać i jeśli nie wiecie, czy nie jesteście alergikami, to lepiej korzystać ze sprawdzonych środków.

Użyte tagi: ból, leki przeciwbólowe, ketanol, leczenie