Jak chronić się przed osteoporozą?

Napisany przez PR, dnia 2016-09-26 13:35:11

Ta choroba atakująca kości jest przyczyną bólu oraz licznych problemów z poruszaniem się. Jednym z największych zagrożeń związanych z tą chorobą jest większa podatność na złamania i urazy, dodatkowo choroba obniża jakość życia osób dotkniętych tym problemem.

Osteoporoza jest bez wątpienia uciążliwym schorzeniem, które w znacznym stopniu wpływa na jakość życia. Jedną z najlepszych form walki z tym problemem jest zapobieganie mu ze sporym wyprzedzeniem. Profilaktyka jest tu bardzo ważna.

Jak o nią zadbać?

Zdrowe odżywianie, odpowiednia dieta, przestrzegana od najmłodszych lat, jest bardzo ważnym elementem profilaktyki. Zdrowa dieta zalecana jest już maluchom, których kości dopiero się rozwijają. By zapewnić dziecku lepszą ochronę przed osteoporozą w przyszłości, należy w porę zadbać o kilka czynników. Przede wszystkim te produkty i posiłki, które podawane są dziecku, powinny być pełnowartościowe i urozmaicone. Mleko i jego przetwory to podstawowe składniki diety dla mocnych kości. Dzięki nim organizm otrzymuje tak ważne składniki, jakimi są: wapń, białko oraz witamina D. Tę ostatnią zazwyczaj dodatkowo przyjmuje się wraz z suplementami diety. Oprócz mleka i jego przetworów w diecie takiej ważną rolę odgrywają produkty zbożowe, świeże warzywa i owoce.

Produktami, które w przypadku zbyt wysokiego spożycia mogą osłabiać kości są natomiast mięsa oraz słodycze. Sport dla mocnych kości Aby dziecko mogło cieszyć się zdrowiem i mocnymi kośćmi, warto od najmłodszych lat zachęcać je do uprawiania sportów. Najlepszy jest oczywiście trening na świeżym powietrzu. Codzienna gimnastyka pozwala wzmacniać kości i zwiększać ich gęstość. Wspólne wyjazdy za miasto i spacery mogą stać się nie tylko czymś korzystnym dla zdrowia, ale i przyjemną formą spędzania czasu we własnym gronie.

Wiele cennych informacji o tej niebezpiecznej i podstępnej chorobie zawarł w swoim najnowszym poradniku, Jarosław Niebrzydowski (reumatolog, internista, homeopata z Gdyni) pt.: Jak leczyć osteoporozę.

Autor podpowiada w nim jak stosować inne środki, o których nie uzyskamy informacji od większości lekarzy. Poradnik „Jak leczyć osteoporozę” przedstawia najnowsze zasady postępowania i leczenia tej choroby. Zawiera bardzo ciekawe i użyteczne informacje, przydatne zarówno dla chorych oraz członków ich rodzin i zapewne także dla lekarzy rodzinnych i specjalistów z innych dziedzin medycyny.

Dla tych osób, które czytały już poradnik doktora „Jak leczyć reumatoidalne zapalenie stawów” nie będzie zaskoczeniem sposób w jaki autor opisuje szczegółowo zasady postępowania i leczenie tej choroby. Ten poradnik powinien mieć każdy chory z osteoporozą, a przeczytać go powinni zarówno chorzy, ich rodziny jak i lekarze wszystkich specjalności.

Użyte tagi: osteoporoza, książki medyczne, choroby, poradnik, choroba