Infekcje intymne a brak okresu

Napisany przez WP, dnia 2017-08-10 12:02:43

Opóźnianie się lub brak miesiączki może być nie tylko pierwszą oznaką ciąży, ale również symptomem wielu groźnych chorób. Masz zaburzenia miesiączkowania i zastanawiasz się, czy nie są one wywołane infekcjami intymnymi? Przeczytaj nasz poradnik!

Spóźnia Ci się okres, a test ciążowy wyszedł negatywnie? Borykasz się z nawracającymi zapaleniami pochwy i obawiasz się, że mogą one wpłynąć na Twój cykl miesiączkowy? Sprawdź, czy masz powody do niepokoju.

Jeśli nie ciąża, to co?

Każda niepokojąca zmiana lub nieprzyjemny objaw to sygnał do konsultacji z lekarzem. Tylko on może w fachowy sposób określić, co nam dolega i zalecić odpowiednie leczenie. I chociaż brak miesiączki najczęściej kojarzony jest z ciążą, to zdarza się również, że może być wywołany przez groźne choroby lub zaburzenia gospodarki hormonalnej. Do najczęstszych przyczyn zaburzeń menstruacji należy zbyt niska waga ciała (np. przy drastycznej diecie, anoreksji lub bulimii), guzy na jajnikach lub nadnerczach, niedoczynność lub nadczynność tarczycy, niewydolność ciałka żółtego, cukrzyca, hiperprolaktynemia lub zespół Ashermana. Brak miesiączki może stanowić sygnał, że w organizmie dzieje się coś niedobrego.

Poznaj - Jak globulki dopochwowe mogą pomóc w leczeniu i zapobieganiu infekcjom dróg rodnych?

Zapalenia pochwy – czy wpływają na zaburzenia miesiączkowania?

Często dokuczają Ci upławy lub cierpisz na nawracające grzybice pochwy? Zastanawiasz się czy mogą one warunkować brak miesiączki lub zaburzenia jej występowania? Specjaliści przekonują, że dolegliwości te nie muszą być ze sobą związane. Nie ma natomiast wątpliwości co do tego, że brak okresu sam w sobie może przyczyniać się do występowania stanów zapalnych. Zmienia się wówczas odczyn flory bakteryjnej pochwy, co może zwiększać podatność na grzyby, bakterie lub inne chorobotwórcze drobnoustroje, dla których nieprawidłowe, zasadowe PH stanowi idealne warunki do rozwoju. Ginekolodzy przekonują jednak, że nieleczone infekcje bakteryjne lub grzybicze mogą przerodzić się w poważniejsze schorzenia, a nawet zaatakować macicę. Dlatego niezwykle ważna jest profilaktyka i utrzymywanie zdrowego, kwaśnego odczynu flory bakteryjnej pochwy (np. przy pomocy specjalistycznych probiotyków). Chcesz dowiedzieć się więcej na temat zaburzeń miesiączkowania? Wejdź na stronę www.lactovaginal.pl i poczytaj fachowe porady ekspertów.

Użyte tagi: upławy, brak okresu, ból przydatków, Lactovaginal