Gabinet dermatologiczny obecnie

Napisany przez A, dnia 2015-05-08 11:58:25

Minęły już czasy kiedy dermatolog skupiał się prawie wyłącznie chorobach, choćby wysypkach, czy chorobach wenerycznych. Żyjemy w czasach, kiedy to nawet mężczyźni starają się być wydepilowani, przynajmniej w niektórych miejscach. Wydaje się, ze dermatolodzy nie mniej mają wizyt związanych z medycyną estetyczną niż z chorobami skóry.

Gabinety dermatologów coraz częściej przypominają kabiny pojazdów kosmicznych, choćby za sprawą aparatury laserowej albo przyrządów do terapii falami akustycznymi. Coraz częściej powstają portale typu http://dermatolog.pl, gdzie można takie gabinety poznać od podszewki kontaktując się ze specjalistami.

Cechą narzędzi laserowych jest możliwość usuwania zmian skórnych z dokładnością do mikrona. Przykładem najnowocześniejszej aparatury tego typu może być laser Er:YAG, który świetnie usuwa plamki trądzikowe. Głębokim efektom termalnym sprzyja program wygładzania Spectro SP.

Do głębszych struktur bez uszkadzania naskórka pozwala sięgać laser Nd:YAG. Zarówno Er:YAG, jak i Nd:YAG to lasery komplementarne. Laser Nd:YAG usuwa nie tylko pojedyncze naczynia na twarzy i pozostałych częściach ciała, ale również żyły siatkowate, naczyniaki i niewielkie żylaki. Może zwężać poszerzone naczyńka. Zabiegi takie trwają od kilku do kilkunastu minut. Chociaż przy stosowaniu lasera tego typu istnieją przeciwwskazania. Nie powinno się takich zabiegów stosować podczas ciąży, przy opalonej skórze, nadwrażliwości na światło, chorobach nowotworowych, podczas stosowania leków fotouczulających, schorzeniach bakteryjnych i wirusowych w fazie zakaźnej i jeśli ktoś ma wszyty rozrusznik serca.

Drugą coraz popularniejsza techniką stosowaną przez dermatologów jest wykorzystanie fal uderzeniowych do rozbijania podskórnej tkani tłuszczowej, co mocno podnosi na duchu "posiadaczki" cellulitu, bowiem terapia falami akustycznymi daje wieloraki efekt - pobudza krążenie i wpływa na produkcję kolagenu. Dzięki drgającym impulsom cellulit jest nierzadko likwidowany skutecznie. Pobudzony zostaje metabolizm i zwiększa się produkcja kolagenu. W tych miejscach szybko skóra staje się jędrniejsza, pozbawiona brzydkich, pomarańczowych zgrubień.  To takiego efektu przyczyniają się również oscylacyjne fale akustyczne wywołują wibracje w tkance łącznej.

Oczywiście do najnowszych technik dermatologii estetycznej zalicza się również botox - wzbudzający jednocześnie wiele kontrowersji. Przy tej metodzie połączenia między nerwami a mięśniami zostają chemicznie zablokowane na określony czas pomocą zastrzyków z botuliny.

Mimo to rozwój technik zabiegów dermatologicznych pozwala spojrzeć w przyszłość bardzo optymistycznie.

Użyte tagi: dermatologia estetyczna, gabinety dermatologiczne, usuwanie zmian skórnych