Doskwierają Ci trudności w przełykaniu?

Napisany przez M-S-M, dnia 2015-02-27 12:42:39

Odczuwasz silny ból gardła? Suchość i podrażnienie gardła wywołują ciągły kaszel?

Jeśli występuje u Ciebie jeden z powyższych objawów, to znak, że Twoje gardło zostało podrażnione. Przyczyn może być wiele – od przeciążenia strun głosowych, przez zwykłe przeziębienie, aż po infekcje wirusową. W każdym z tych przypadków Twojemu gardłu potrzebna jest skuteczna i szybka pomoc. Pomoc, która złagodzi ból gardła i przyspieszy powrót do zdrowia.

Kiedy może wystąpić ból gardła?

Błędnym przekonaniem jest, że ból gardła najczęściej występuje zimą. Owszem, to pora, kiedy przeziębienia i grypa jest czymś popularnym. Jednak znacznie częściej ból gardła może nas dopaść wiosną, latem i jesienią. Są to pory roku, kiedy stosunkowo wysokie temperatury zachęcają do wychodzenia na zewnątrz w lekkim ubraniu. Niestety, nagła zmiana temperatury otoczenia może prowadzić do obkurczenia błony śluzowej gardła. Wówczas staje się mniej skuteczna w chronieniu gardła przed wirusami i bakteriami i podatna na stan zapalny – gardło staje się zaczerwienione, opuchnięte i sprawia ból podczas jakiegokolwiek „ruchu” błony śluzowej – od mówienia, aż po przełykanie. Ból gardła może być również spowodowany wysuszeniem błony śluzowej na skutek niskiej wilgotności powietrza oraz dużego stężeniu zanieczyszczeń (pył, dym, także papierosowy).

Jak się nie dać bólowi gardła?

Wystarczy przestrzegać kilku podstawowych zasad. Przede wszystkim nie można dopuścić do obkurczenia się błony śluzowej z powodu niskiej temperatury. Dlatego w lecie z rozsądkiem korzystaj z klimatyzacji w samochodzie, ograniczaj spożywanie zimnych napojów i jedzenia mocno zamarzniętych lodów, szczególnie w czasie największych upałów. Im większa różnica temperatur błony śluzowej i powietrza, tym większe ryzyko wystąpienia bólu gardła. Pamiętaj o tym, aby w pomieszczeniach, w których przebywasz, utrzymywać prawidłowy poziom wilgotności i często je wietrzyć, usuwając zanieczyszczone powietrze i wpuszczając świeże.

Duże znaczenie w ochronie przed bólem gardła ma sposób ubierania się. O każdej porze roku zaleca się stosowanie ubioru „na cebulkę”, czyli zakładanie warstw odzieży od najcieńszej do najgrubszej. Liczba warstw powinna rosnąć wraz ze spadkiem temperatury powietrza (najwięcej warstw zimą, najmniej latem). Taki sposób ubierania, pozwala łatwo dostosować ilość warstw odzieży, którą mamy na sobie, do warunków panujących na zewnątrz.

Gardimax medica tabletki to lek na gardło do stosowania objawowego w celu łagodzenia dolegliwości bólowych związanych ze stanem zapalnym lub podrażnieniem w przebiegu stanów zapalnych jamy ustnej i gardła.

Chlorhexidini dihydrochloridum + Lidocaini hydrochloridum

dichlorowodorek chlorheksydyny 5 mg/1 tabletka , chlorowodorek lidokainy 1 mg/1 tabletka

Podmiot odpowiedzialny:

TACTICA Pharmaceuticals Sp. z o.o.

ul. Bankowa 4, 44-100 Gliwice

Więcej informacji na http://gardimax.pl/gardimax-medica/

OTC – lek wydawany bez recepty

Przed użyciem zapoznaj się z ulotką, która zawiera wskazania, przeciwwskazania, dane dotyczące działań niepożądanych i dawkowania oraz informacje dotyczące stosowania produktu leczniczego, bądź skonsultuj się z lekarzem lub farmaceutą, gdyż każdy lek niewłaściwie stosowany zagraża Twojemu życiu lub zdrowiu.

Przeciwwskazania: Nadwrażliwość na którąkolwiek substancję czynną lub inne leki na ból gardła, miejscowo znieczulające z grupy amidów lub na którąkolwiek substancje pomocniczą. Stosowanie u dzieci w wieku poniżej 6 lat.

Użyte tagi: Gardimax, tabletki na ból gardła, ból gardła