Detoks alkoholowy - na czym polega?

Napisany przez link, dnia 2020-03-23 14:14:02

Alkoholizm to poważna choroba, która niszczy życie nie tylko osoby uzależnionej. Przez nałóg cierpi również cała rodzina i przyjaciele alkoholika, gdyż szukanie możliwości do sięgnięcia po trunki staje się ważniejsze niż dbanie o relacje.

Alkohol rządzi życiem nałogowca, po kolei odbierając mu to, co miało znaczenie. Jeżeli chcesz raz na zawsze zerwać z nałogiem, sprawdź, na czym polega detoks alkoholowy.

1. Czym jest detoks alkoholowy?

2. Jak przebiega detoks alkoholowy?

3. Dlaczego warto skorzystać z detoksu?

Leczenie alkoholizmu jest długie i trudne. Do odzyskania kontroli nad własnym życiem przede wszystkim potrzebna jest silna wola, jednak nie tylko ona jest niezbędna, by przestać pić. Równie ważne jest przejście przez detoks alkoholowy, dzięki któremu przetrwa się najtrudniejszy okres w walce z nałogiem. Na czym polega detoks alkoholowy?

Czym jest detoks alkoholowy?

Detoks alkoholowy to nic innego, jak odtruwanie organizmu. W czasie detoksu usuwa się szkodliwie substancje, które nagromadziły się w ciele alkoholika i pomaga mu się przetrwać wszystkie objawy związane z odstawieniem używki. Odtruwanie często wiąże się z wieloma zaburzeniami funkcjonowania różnych układów, a także z bardzo złym samopoczuciem. Dzięki niemu alkoholikowi znacznie łatwiej jest przetrwać najtrudniejszy okres w walce z nałogiem. Po jego upływie, gdy organizm wraca do normalnego funkcjonowania, możliwe jest podjęcie psychoterapii i przeprowadzenie dalszego procesu leczenia.

Jak przebiega detoks alkoholowy?

Detoks alkoholowy w ośrodku DetoksFenix może przyjąć dwie formy. Odtruwanie standardowe obejmuje dobór leków nasennych, uspokajających, przeciwbólowych i przeciwwymiotnych oraz podawanie elektrolitów przez cały pobyt w ośrodku. Pacjent ma wykonywane wszystkie istotne badania biochemiczne oraz zyskuje dostęp do całodobowej opieki medycznej. Dodatkowo może liczyć na pełne wyżywienie, komfortowy pokój z własną łazienką i inne niezbędne wsparcie.

W pakiecie o podwyższonym standardzie, pacjent otrzymuje ponadto glutation, który wykazuje silne działanie odtruwające. Każdy przebywający w ośrodku może liczyć również na pomoc psychoterapeuty, wyżywienie all inclusive, minibar w pokoju, dostęp do bezpłatnego WiFi, Netflixa i HBO Go. Dzięki temu wychodzenie z nałogu przestaje kojarzyć się z czymś przykrym, a wytrwanie w postanowieniu o zerwaniu z alkoholem jest łatwiejsze.

Co ważne, ośrodek zapewnia pełną dyskrecję. W ten sposób chroni prywatność swoich pacjentów i pomaga im wrócić do zdrowia bez obaw, że o ich problemie dowiedzą się nieodpowiednie osoby. Dla alkoholików ma to znaczenie zwłaszcza na początku walki z nałogiem, gdy wstyd i poczucie klęski życiowej są w nich silnie zakorzenione.

Dlaczego warto skorzystać z detoksu?

Gwałtowne odstawienie alkoholu u nałogowca kończy się wystąpieniem objawów Alkoholowego Zespołu Abstynencyjnego. Aby zmniejszyć ryzyko utraty zdrowia, a nawet życia w tym trudnym okresie, powinno się przeprowadzić detoks. Dzięki niemu niweluje się szereg objawów, które towarzyszą odstawieniu trunków i początkom leczenia nałogu.

U alkoholika cierpiącego na Alkoholowy Zespół Abstynencyjny mogą pojawić się zaburzenia pracy serca, brak apetytu, ból głowy, problemy żołądkowe w postaci wymiotów i biegunki, zlewne poty, a także drgawki. Powszechnie obserwowane są również zaburzenia emocjonalne i psychiczne. Do najmniej niebezpiecznych z nich należą bezsenność i uczucie obawy o własne życie. W cięższych przypadkach alkoholik cierpi z powodu stanów lękowych, psychozy, majaczenia i halucynacji.

Użyte tagi: alkohol, detoks, uzależnienie, leczenie