Czym jest arytmia serca

Napisany przez wh, dnia 2018-11-19 17:54:46

Czym jest arytmia serca. — Ogólnie niepoprawny rytm serca określamy mianem arytmii.

Nieregularne bicie serca jest arytmią. Tętno może dodatkowo może być nieregularne. Prawidłowe tętno wynosi od 50 do 100 uderzeń serca na minutę. Czasami kołatanie serca jest objawem arytmii.

Podczas ćwiczeń, gdy jesteś zestresowany lub po wypiciu kofeiny, lub nikotyny, możesz wyczuć, że twoje serce bije nieregularnie.

Problemy z rytmem serca (arytmie serca) następują, gdy impulsy elektryczne koordynujące bicie serca nie pracują odpowiednio, powodując bicie serca zbyt szybko, zbyt wolno lub nieregularnie.

Arytmie serca mogą przypominać trzepotliwe lub ścigane serce i mogą być nieszkodliwe. Jednak niektóre zakłócenie rytmu serca mogą być przyczyną dokuczliwych objawów — czasem nawet zagrażające życiu.

CZYM JEST ARYTMIA — Ogólnie niepoprawny rytm serca określamy mianem arytmii.

Czytaj również - https://optymalnewybory.pl/arytmia-serca-jak-ja-rozpoznawac-i-jak-jej-zapobiegac/ - Arytmia serca – jak ją rozpoznawać i jak jej zapobiegać?

Objawy arytmii

W czasie rutynowego badania lekarz może stwierdzić, że masz arytmię. Dostrzegalne oznaki i objawy nie muszą jednak oznaczać poważnego problemu.

Zauważalne objawy arytmii mogą obejmować:

• Trzepotanie w klatce piersiowej

• Ból w klatce piersiowej

• Skrócenie oddechu

• Zawroty głowy lub zawroty głowy

• Częstoskurcz serca, przyspieszone bicie serca (tachykardia)

• Powolne bicie serca (bradykardia)

• Omdlenie (omdlenie) lub bliskie omdlenia

Leczenie arytmii

Jeśli masz kołatanie serca lub masz nieregularne bicie serca, należy skonsultować się z lekarzem, aby odkryć przyczynę. Wszystkie arytmie wymagają leczenia.

Leczenie arytmii serca często może kontrolować lub eliminować szybkie, wolne lub nieregularne bicie serca. Co więcej, albowiem niepokojące arytmie serca są często pogarszane — a nawet powodowane — przez słabe lub uszkodzone serce, możesz obniżyć ryzyko arytmii, przyjąwszy zdrowy tryb życia.

Arytmie często wiążą się z różnymi postaciami chorób serca. Grunt to, aby zarządzać czynnikami zagrożenia chorobami serca, aby uniknąć dalszych problemów ze swoim zdrowiem.

Zmiany w stylu życia mogą pomóc w arytmii.

• Jeśli zauważysz, że twoja arytmia następuje częściej przy pewnych czynnościach, powinieneś ich unikać.

• Jeśli palisz, przestań.

• Ogranicz spożycie alkoholu.

• Odpowiednia dieta — wskazane jest usunąć, ograniczyć z diety artykułów ujemnie wpływających na pracę układu sercowo-naczyniowego.

• Obniż lub przestań używać kofeiny. Niektórzy ludzie są wrażliwi na kofeinę i mogą zauważyć więcej objawów podczas korzystania z produktów zawierających kofeinę.

• Nie korzystaj z używek stosowanych w leczeniu kaszlu i przeziębienia. Niektóre takie leki zawierają składniki, które wpływają na nieregularne rytmy serca.

Użyte tagi: serse, arytmia serca