Botoks na korekcję zmarszczek mimicznych

Napisany przez WP, dnia 2015-05-25 11:29:49

Powszechnie przyjęło się, że śmiech to zdrowie. Może i tak, ale też wpływa na powstawanie zmarszczek. Bo wszelki ruch brwi, mrużenie oczu powoduje kurczenie mięśni. Wówczas skóra staje się mniej elastyczna i pojawiają się zmiany w postaci zmarszczek. Większości kobiet takie zmiany przeszkadzają, dlatego warto sprawdzić, jak się uporać z tym problemem i jakie są skuteczne sposoby redukcji zmarszczek mimicznych.

Skóra również ulega procesom starzenia, z wiekiem traci elastyczność. Czasami zmarszczki mimiczne pojawiają się już w młodym wieku, są konsekwencją wszelkich grymasów na twarzy, marszczenia czoła, mrużenia oczu, śmiania się. Czasami bruzdy po obu stronach nosa mogą wskazywać na poważniejszy problem związanych ze złym funkcjonowaniem układu pokarmowego, wówczas warto się gruntownie przebadać.

Bywa i tak, że zmarszczki są wynikiem złego zgryzu. Aparat prostujący zęby może wtedy wygładzić bruzdy. Zmiana kształtu twarzy za pomocą aparatu ortodontycznego powoduje też zmianę rysów twarzy.

Inaczej jest z kurzymi łapkami i wszelkimi zmarszczkami wokół ust, bo nie tak łatwo je zredukować, powstają bardzo szybko. Skóra wokół oczu jest bardzo cienka, w konsekwencji podatna na zniekształcenia. Warto wykonywać delikatne masaże podczas wklepywania kremu, wówczas można jednocześnie nawilżyć skórę i ją ujędrnić.

Do powstawania zmarszczek prowadzi:

• zmniejszenie ilości kwasu hialuronowego, które powoduje zmniejszenie zawartości wody w skórze - utrata jędrności;

• zwiększona produkcja kolagenu typu III, który jest nieelastyczny i twardy w porównaniu do kolagenu typu I występującego w przewadze u młodych osób;

• zmniejszenie produkcji sebum wpływa na zwiększoną suchość skóry;

• utrata włókien elastyny;

• redukcja grubości skóry.

Botoks do usuwania zmarszczek

Nie zawsze wystarczą odpowiednie kremy i masaże, aby zniwelować zmarszczki, te sposoby są dobre na niewielkie bruzdy, a prawda jest taka, że skóra starzeje się błyskawicznie. Niekiedy warto zdecydować się na bardziej radykalne metody, jedną z nich jest wstrzykiwanie botoksu.

Botoks to preparat stosowany głównie do usuwania zmarszczek mimicznych. Działa to w ten sposób, że polega na blokowaniu połączeń nerwowo-mięśniowych w tkankach, przez co uzyskuje się rozluźnienie mięśni mimicznych i wygładzenie skóry, a w efekcie usunięcie zmarszczek. Zabieg polega na wstrzykiwaniu niewielkiej ilości preparatu w odpowiednie miejsca na twarzy, trwa krótko, ok. 15 minut, jest bezbolesny, wykonywany bez znieczulenia i nie wymaga rekonwalescencji – tłumaczą specjaliści z Klinik Ziemlewski.

Botoks jest zalecany zarówno młodym osobom, jak i dojrzałym. U młodych osób ma działanie profilaktyczne, gdy zmarszczki jeszcze nie są widoczne. Natomiast u ludzi w wyraźnymi zmarszczkami konieczne jest wypełnienie.

Kiedy warto się zdecydować na botoks?

Warto zastosować botoks, gdy zmarszczki są dosyć widoczne i przeszkadzają pacjentce. Można w ten sposób usunąć:

• zmarszczki między brwiami ( „lwie” zmarszczki ),

• zmarszczki poprzeczne czoła,

• zmarszczki wokół oczu ( „kurze łapki”),

• zmarszczki powieki dolnej, wokół ust, na brodzie, szyi.

Znacznie poprawia to kondycję skóry, całkowite efekty są widoczne po ok. 14 dniach. Zaraz po zabiegu twarz wygląda na nieco opuchniętą, efekt ten szybko znika. Utrzymanie rezultatu zabiegu zależy od rodzaju skóry, i tak, na skórze suchej, pergaminowej, efekt może trwać krócej; natomiast na skórze dobrze nawilżonej i jędrnej – znacznie dłużej – tłumaczą eksperci z Klinik Ziemlewski. Każde kolejne wstrzyknięcie botoksu wzmacnia efekt i wydłuża jego działanie.

Kiedy nie stosować botoksu?

Warto dowiedzieć się, w jakich przypadkach nie powinno się stosować botoksu, bo może to prowadzić do poważnych powikłań. Mianowicie:

• choroby z zaburzeniem przewodnictwa nerwowo-mięśniowego;

• stosowanie leków powodujących relaksacje mięśni;

• miejscowe infekcje skóry;

• ciąża i okres karmienia;

• zaburzenia krzepnięcia.

Niepokojące objawy

Czasami zdarza się tak, że występują działania niepożądane po zabiegu. Powinny zaniepokoić takie objawy, jak:

• ból w momencie iniekcji;

• małe krwiaki, które mogą powstać w miejscu wstrzyknięcia jeżeli igła natrafi na niewielkie naczynie;

• zbytnie obniżenie brwi lub zbyt duże uniesienie w przypadku leczenia zmarszczek czołowych;

• mały, przejściowy obrzęk z pojawieniem się delikatnego mrowienia w miejscu iniekcji;

• ból głowy, ustępujący po zastosowaniu leku przeciwbólowego.

Artykuł przygotowany we współpracy z: http://www.klinikiziemlewski.pl/medycyna-estetyczna

Użyte tagi: botoks, korekcja zmarszczek mimicznych