Bóle pleców i kręgosłupa – dlaczego nie można ich lekceważyć?

Napisany przez A, dnia 2013-12-31 08:58:44

Ból pleców to dla wielu z nas „chleb powszedni”. Jednak wciąż dosyć rzadko zgłaszamy się z tym problemem do lekarza – w gabinecie pojawiamy się dopiero, kiedy dolegliwości zaczynają mocno ograniczać naszą aktywność. Tymczasem brak odpowiednio szybkiej reakcji skutkować może pogłębianiem się choroby, a w przyszłości nawet znacznym ograniczeniem aktywności.

Dlaczego bolą plecy i  kręgosłup?

Nie da się ukryć, że dzisiejsze czasy nie sprzyjają zdrowiu kręgosłupa. Ludzki organizm nie jest stworzony do siedzenia przez cały dzień w jednej pozycji, a tak właśnie wygląda praca biurowa. Siedzący tryb życia, brak czasu na aktywność fizyczną, nieraz nadwaga i nieodłączny stres... Wszystko to sprawia, że jesteśmy coraz bardziej podatni na choroby kręgosłupa, na przykład bardzo często spotykane dyskopatie. Najważniejsza jest profilaktyka – zmieniając styl życia na bardziej racjonalny możemy ograniczyć ryzyko wystąpienia dolegliwości. Jeśli chorobie nie udało się zapobiec możemy znowu zacząć żyć bez bólu.

Przede wszystkim - leczenie

Na szczęście nikt nie jest skazany na ból, a współczesna medycyna zna wiele sposobów, aby przynieść osobie chorej ulgę. Przede wszystkim jednak nie można lekceważyć nawet najmniejszych dolegliwości! Nawet jeśli  pojawia się tylko lekki ból pleców, trzeba pamiętać, że w przyszłości może się on nasilić, a nieleczony – prowadzić do trwałego kalectwa. Warto udać się zatem do specjalisty z zakresu ortopedii i neurochirurgii, który przeprowadzi niezbędne badania i zastosuje leczenie farmakologiczne czy rehabilitację. Kiedy takie metody okazują się niewystarczające, zalecane są operacje kręgosłupa. Brzmi poważnie, jednak współczesna wiedza medyczna pozwala przeprowadzać je w sposób mało inwazyjny i pozwalający na szybki powrót do zdrowia.

Czas na leczenie operacyjne

Operacja kręgosłupa pomoże wrócić do dawnej sprawności i prowadzić normalne, aktywne życie. A przede wszystkim – pomoże uwolnić się od bólu, znacznie obniżającego jakość życia. Wybierając placówkę medyczną, w której poddamy się zabiegowi, warto poszukać miejsc wyróżniających się kadrą doświadczoną w tego rodzaju operacjach, jak np. Szpital Centrum ENEL-MED. Oprócz wybitnych specjalistów z dziedziny ortopedii i neurochirurgii gwarantuje on kompleksową opiekę, obejmującą również rehabilitację oraz możliwość przeprowadzenia konsultacji w dowolnym momencie leczenia. Dzięki nowoczesnemu sprzętowi diagnostycznemu oraz indywidualnemu podejściu do każdego pacjenta, możliwy jest szybki powrót do zdrowia. Decydując się na operację, wybieramy życie bez bólu – pamiętajmy jednak, że im wcześniej zgłosimy się z bólem kręgosłupa do lekarza, tym większa będzie szansa na mało inwazyjne i skuteczne leczenie.

Użyte tagi: Szpital Centrum ENEL-MED, ENEL-MED