Ból kręgosłupa – jak sobie z nim radzić?

Napisany przez Hotel**** Medical Spa Malinowy Dwór, dnia 2013-07-31 13:00:46

Poziom aktywności fizycznej osób dorosłych w Polsce jest jednym z najniższych w Europie. Według badań UE 49% Polaków nie ćwiczy ani nie uprawia sportu . Brak ruchu i prowadzony przez wielu z nas siedzący tryb życia może prowadzić do poważnych dolegliwości, takich jak dyskopatia, zwyrodnienie kręgosłupa czy rwa kulszowa. Schorzenia te objawiają się bólem pleców, karku i szyi. Czy istnieją skuteczne sposoby, by mu przeciwdziałać?

Zmiany w nawykach związanych ze spędzaniem wolnego czasu widać już u małych dzieci, które popularne zabawy i atrakcje, takie jak rower czy piłkę porzucają na rzecz komputera. Większość z nich (60-70%) coraz częściej uprawia sport jedynie podczas obowiązkowych zajęć w szkole[1]. Dorośli spędzają w pozycji siedzącej kilka lub kilkanaście godzin dziennie. Czas spędzony przy biurku, obowiązki domowe, zmęczenie oraz lenistwo nie pozwalają na wprowadzenie do codziennego harmonogramu aktywności fizycznej. Niska świadomość dotycząca potrzeby ruchu to także jeden z czynników, mających duży wpływ na obecny stan zdrowia Polaków. Istotne jest również to, że tylko część osób dorosłych, uprawiających formy ruchu, wie jaki rodzaj i intensywność ćwiczeń zaspokaja potrzeby fizjologiczne organizmu[2].

Nieprawidłowa postawa, brak aktywności oraz niewłaściwie zorganizowane stanowisko pracy sprawiają, że coraz młodsi ludzie cierpią na ból kręgosłupa. Jak więc można sobie z nim radzić?

„Niewiele osób w momencie wystąpienia pierwszych objawów decyduje się na zmianę stylu życia. Niektórzy sięgają po masaże, zastrzyki czy leki przeciwbólowe, które pomagają na krótko, a jednocześnie mogą szkodzić wątrobie. Przy wyborze kuracji i drogi leczenia nie warto podejmować pochopnych decyzji, ale zastanowić się, które działanie najskuteczniej zwalczy problem. Ważna jest także konsultacja z lekarzem lub fizjoterapeutą” – powiedział dr n. med. Marek Grabski, lekarz i ekspert Malinowych Hoteli.

Prosta recepta

W pierwszej kolejności warto ograniczyć czas spędzany przy biurku i wybrać się kilka razy w tygodniu na dłuższy spacer. Należy również zadbać o ergonomię miejsca pracy: wygodne krzesło, odpowiednio szerokie i głębokie biurko oraz monitor ustawiony tak, aby zminimalizować obciążenie oczu i karku. Osobom cierpiącym na ból kręgosłupa zalecane są także terapie z wykorzystaniem masaży. Dużym ułatwieniem dla poszukujących takich zabiegów są oferty dostosowane do konkretnych schorzeń, dostępne w profesjonalnych centrach fizjoterapii.

Woda na ból kręgosłupa

W Hotelu Medical SPA Malinowy Dwór dostępny jest m.in. trzydniowy pakiet terapeutyczny dla osób prowadzących siedzący tryb życia. Terapia o nazwie „Skazany na krzesło” zawiera dziewięć zabiegów, w tym dwa zajęcia ruchowe.

W pakiecie znajdują się masaże klasyczne, masaże podwodne, które pozwalają na maksymalne rozluźnienie mięśni oraz kinezyterapia indywidualna (leczenie ruchem). Innowacyjnym sposobem leczenia dostępnym w pakiecie jest znana ze swoich zdrowotnych właściwości krioterapia, która polega na leczeniu z zastosowaniem temperatur poniżej 0˚C (ok. -140˚C) oraz kąpiel siarczkowa, która intensywnie oddziałuje na cały organizm, pomagając w leczeniu wielu chorób (np.: zwyrodnienia stawów i kręgosłupa, dyskopatii, chorób ginekologicznych, przewlekłych chorób skóry miażdżycy, cukrzycy, reumatoidalnego zapalenia stawów czy zaburzenia krążenia). Pozyskiwana z polskiego odwiertu „Malina” w Solcu Zdroju, solanka siarczkowa ma najsilniejszy na świecie skład substancji aktywnych. Wpływa korzystnie na skórę, stymulując proces odnowy naskórka, wykazuje właściwości bakterio- i grzybobójcze, obniża poziom cholesterolu, ale przede wszystkim działa przeciwzapalnie, uczestnicząc w procesach obrony antyoksydacyjnej organizmu. Łagodzi także dolegliwości związane z kręgosłupem i stanowi doskonałą alternatywę dla środków przeciwbólowych.

Więcej informacji na temat pakietu „Skazany na krzesło”, oferowanego przez Hotel Medical Spa Malinowy Dwór można znaleźć na stronie internetowej:   http://www.malinowehotele.pl/malinowydwor/pl,page,__Skazany___na_krzeslo,251,.html

Dodatkowe informacje

Malinowe Hotele to sieć ośrodków medical SPA zlokalizowanych w Świeradowie Zdroju (Malinowy Dwór) oraz Solcu Zdroju (Malinowy Zdrój, Baseny Mineralne oraz Malinowy Raj - nowa inwestycja, której rozpoczęcie planowane jest w 2013 roku). Usługi obejmują fachową opiekę lekarską i profilaktykę zdrowotną z wykorzystaniem zabiegów bazujących na najsilniejszej na świecie wodzie siarczkowej pochodzącej ze źródła Malina. Podstawę oferty stanowią Centra Rehabilitacji, w których goście mogą korzystać z zabiegów z zakresu hydroterapii, fizykoterapii, kinezyterapii oraz różnych form masażu. Ofertę uzupełniającą stanowią zabiegi kosmetyczne SPA i Wellness.

Malinowy Zdrój to pierwszy obiekt w Polsce, który otrzymał europejski certyfikat MEDICAL WELLNESS potwierdzający wysoki standard usług hotelowych i leczniczych oraz certyfikat zarządzania jakością ISO. Ośrodek został także nagrodzony w prestiżowym konkursie SPA Prestige Awards oraz zajął po raz siódmy 1. miejsce w Polsce w kategorii medyczne SPA&Wellness. Malinowy Dwór otrzymał w 2011 roku nagrodę „Jakość Roku” oraz wyróżnienie od redakcji magazynu „Forbes” wstępując tym samym do elitarnego grona najlepszych hoteli w kraju, a także po raz drugi zyskał tytuł Najlepszego hotelu Resort SPA w Polsce w konkursie SPA Prestige Awards. Baseny Mineralne to jedyny w Polsce kompleks z leczniczą wodą mineralną, którego otwarcie odbyło się w lutym 2013 roku.

Więcej informacji o Malinowe Hotele Sp. z o.o. na: www.malinowehotele.pl

[1] „Zapobieganie nadwadze, otyłości oraz chorobom przewlekłym poprzez edukację społeczeństwa w zakresie żywienia i aktywności fizycznej”, Instytut Żywności i Żywienia im. prof. dra Aleksandra Szczygła  w Warszawie.

[2] „Zapobieganie nadwadze, otyłości oraz chorobom przewlekłym poprzez edukację społeczeństwa w zakresie żywienia i aktywności fizycznej”, Instytut Żywności i Żywienia im. prof. dra Aleksandra Szczygła  w Warszawie.

Użyte tagi: Malinowe Hotele, Malinowy Dwór, Spa