Alkoholizm - choroba, z którą można wygrać

Napisany przez WP, dnia 2014-09-16 12:38:23

Dziś coraz więcej osób sięga po alkohol. Jedni powielają w ten sposób wzory, wśród których dorastali, inni sami wybierają taki „sposób na życie”. Efekt zawsze jednak jest ten sam: bezsilność wobec postępującego samozniszczenia. Jak je zatrzymać?

Przede wszystkim trzeba zacząć od tego, że alkoholizm jest chorobą i to, co widzimy jako wspomniany proces samozniszczenia jest objawem. A leczenie objawów na niewiele się zda, jeśli nie dotrzemy do korzeni, czyli przyczyny choroby i to z nią nie podejmiemy walki.

„Dlaczego”? Od tego wszystko się zaczyna

Leczenie alkoholowe jest procesem niezwykle złożonym.  Bo przecież po alkohol sięgamy z jakiegoś powodu. Jego znalezienie, nazwanie i zrozumienie jest pierwszym krokiem w stronę podjęcia leczenia. Wielu alkoholików nie chce bądź nie potrafi w pierwszej chwili odpowiedzieć na to jedno kluczowe pytanie. Ale decydując się na odwyk alkoholowy będzie musiał udzielić konkretnej odpowiedzi. Tu nie ucieknie od niej, bo ludzie, z którymi przyjdzie mu pracować, zwyczajnie na tą ucieczkę mu nie pozwolą. Z drugiej strony będzie mógł liczyć na ich bezwarunkową akceptację, która doda odwagi, aby wreszcie odpowiedź tą dać. Dopiero wtedy możliwe stanie się podjęcie skutecznej walki. Taką walkę w każdej chwili możesz podjąć z WOLMED.

Jak to wszystko wygląda?

Leczenie uzależnień alkoholowych, które oferuje klinika WOLMED to indywidualny dla każdego pacjenta plan terapii opracowany w oparciu o koncepcję działania mechanizmów uzależnienia stworzonej przez profesora Jerzego Mellibrudę. Zgodnie z tą koncepcją pomoc niesiona osobie uzależnionej to szereg oddziaływań psychoterapeutycznych, które nakierowane są po pierwsze na powstrzymanie funkcjonowania mechanizmów specyficznych dla uzależnienia, a po drugie- na rozwiązanie problemów osobistych, które stały się źródłem cierpienia i aktywizatorami tych mechanizmów. Uzupełnieniem tej koncepcji jest dążenie do zwiększenia zdolności pacjenta w zakresie wprowadzania pozytywnych zmian do swojego życia.

Od diagnozy, po naprawienie wyrządzonych szkód

Ośrodki leczenia alkoholików każdą terapię zaczynają od postawienia diagnozy psychologicznej. Jej fundamentem jest przeprowadzony z chorym wywiad, na podstawie którego ustala się  podłoże nałogu, stan rozumienia istoty alkoholizmu, czy deficyt różnych umiejętności, które staną się kluczowe w procesie zdrowienia. Po diagnozie następuje „praca nad samym sobą”. Osoba chora uczy się „siebie” na pamięć. Uczy się rozpoznawać znaki ostrzegawcze „nawrotów”, a tym samym zapobiegać nawrotom choroby i kontrolować własne impulsy. Dopiero, gdy uda się jej to wszystko opanować, może przejść do naprawy szkód i spustoszenia, jakie alkohol wyrządził w jego życiu i w życiu jego rodziny.

Powrót do normalności możliwy jest dzięki WOLMED - specjalistycznej Klinice Psychiatrycznej i Terapii Uzależnień. Szczegółową ofertę znajdziesz pod adresem www.wolmed.pl.

Użyte tagi: WOLMED, alkoholizm